arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

شروع رونق ملایم بازار مسکن / افزایش 240 درصدی اجاره بها در دولت گذشته

مدیر دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن با بیان اینکه آمار و ارقام معاملات مسکن حاکی از ایجاد رونق ملایم در بازار مسکن است،‌ گفت: در دولت گذشته قیمت زمین 700 درصد و اجازه بها 240 درصد افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن با بیان اینکه آمار و ارقام معاملات مسکن حاکی از ایجاد رونق ملایم در بازار مسکن است،‌ گفت: در دولت گذشته قیمت زمین 700 درصد و اجازه بها 240 درصد افزایش یافت.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، علی چگینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمارها از تعداد معاملات مسکن نشان می‌دهد رونق ملایم در این بازار در حال رخ داد است، گفت: حجم پول مبادله شده در بازار و تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در حال افزایش است.
 
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از نیمه دوم امسال روند صعودی پرونده ساخت و ساز هم بهبود پیدا کند. تفاوت رونق مسکن با دوره‌های قبل این است که افزایش قیمت جهشی در این رونق نخواهیم داشت.
 
مدیر دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت مسکن در چهار سال گذشته گفت: در حالی که در دوره هشت ساله گذشته قیمت مسکن تا 500 درصد افزایش پیدا کرد در چهار سال گذشته این افزایش قیمت تنها 10 درصد بود و این نشان می‌دهد قدرت خرید خانوار برای خرید افزایش مسکن افزایش یافته است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر روند افزایش اجاره بها در دولت گذشته در مقایسه با چهار سال گذشته گفت: اجاره بها در طی 4 سال گذشته 50 درصد افزایش داشت که این رقم در چهار و هشت سال گذشته چیزی حدود 240 درصد بوده است.
 
وی با بیان اینکه قیمت زمین در دولت گذشته بیش از 700 درصد افزایش یافت، گفت: یکی از عوامل افزایش قیمت زمین سیاست های شهرداری‌ها بوده است به طوری که با سیاست‌های سوداگرانه خود و تراکم فروشی‌ها قیمت زمین را افزایش دادند.
 
چگینی گفت: وقتی که تراکم فروشی‌ها صورت گرفت زمین دارای ارزش افزوده شد و همین سیستم مدیریت شهری قیمت زمین را گران کرد که وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم جلوی این اقدامات را گرفته است.
نظرات بینندگان