arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

5 حامی مالی داعش در روسیه دستگیر شدند

پنج حامی مالی داعش از شهروندان کشورهای آسیای میانه به اتهام برنامه ریزی با هدف جذب کمک برای گروه تروریستی داعش دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پنج حامی مالی داعش از شهروندان کشورهای آسیای میانه به اتهام برنامه ریزی با هدف جذب کمک برای گروه تروریستی داعش دستگیر شدند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، ماموران شعبه سازمان امنیت فدرال روسیه در استان «ته ور» در شمال غرب مسکو پایتخت این کشور مظنونان را در جریان عملیات مشترک با یگان ویژه گارد ملی بازداشت کردند.
 
بنا به اعلام روز چهارشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، در خانه های مظنونان کارت پول و چک های حاکی از کمک مالی بازداشت شدگان به داعش کشف شده است.
برای سرکرده این گروه، پرونده کیفری کمک به تروریسم تشکیل شده است و تحقیقات قضایی و امنیتی نیز ادامه دارد.
 
10 روز پیش نیز ماموران در چارچوب تدابیر امنیتی دو مظنون به برنامه ریزی برای ارتکاب اقدام تروریستی را در جزیره ساخالین واقع در خاور دور روسیه بازداشت کردند که یکی از آنها شهروند کشور های آسیای میانه بود و از آنان بمب دست ساز و نشریه های تبلیغ دیدگاههای افراطی پیدا شد.
 
در سال های اخیر دهها تروریست داعشی در مناطق مرکزی از جمله مسکو و منطقه ولگا و قفقاز روسیه توسط ماموران امنیتی کشته یا دستگیر شده اند.
 
روسیه با توجه به تهدیدهای تروریستی ناشی از اوضاع خاورمیانه، حضور حدود دو هزار شهروند خود بویژه از منطقه قفقاز از جمله چچن در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق و خطر بازگشت آنان تدابیر امنیتی گسترده ای را به اجرا گذاشته است.
نظرات بینندگان