arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
پناهیان، روحانی نزدیک به آیت الله مصباح:

یک فرد سیاسی سوخته گفته که باید از ترامپ بترسیم، اگر سید نبود لعنتش می کردم / از نظر شرعی موظفیم به اصلح رای دهیم؛ رئیسی به مسائل اشراف دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک فرد سیاسی سوخته گفته که باید از ترامپ بترسیم، اگر سید نبود لعنتش می کردم / از نظر شرعی موظفیم به اصلح رای دهیم؛ رئیسی به مسائل اشراف دارد

پناهیان از چهره های نزدیک به آیت الله مصباح با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی کشور باید تغییر کند، مطرح کرد: دلایل مشخصی وجود دارد که برخی در دستگاه‌های اجرایی نفوذ کرده و می‌خواهند کشور را به طرفی هدایت کنند که دیگر نتوانیم کاری انجام دهیم.

به گزارش «انتخاب»، گردهمایی طلاب و روحانیون حامی حجت‌الاسلام  سید ابراهیم رئیسی کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با استقبال کم‌نظیر طلاب در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در این گردهمایی طی سخنانی اظهار کرد: تعجب می‌کنم که چرا درس و بحث حوزه دائر است و چرا طلاب اکنون همچنان در قم حضور دارند؛ نگاه به مسائل سیاسی به عنوان مهم‌ترین وظیفه مطرح است به همین علت باید یک تکلیف مهم‌تر از درس باشد ضمن اینکه مباحث سیاسی از تکالیف رایج اهمیت بیشتری دارد.

به نوشته فارس، وی با بیان اینکه اصلاح کردن مسؤولان جامعه اهمیت بسیار والایی دارد، تصریح کرد: آیا این نگاه توسط طلاب به مردم منتقل می‌شود؟ انتصاب مسؤولان جامعه از حضور در مسجد هم مهم‌تر است چرا که اخلاق و فرهنگ جامعه بدون احساس سیاسی و توجه به نصب افراد شایسته در مسندها امکان‌پذیر نیست.

این استاد حوزه یادآور شد: اینکه وظایف دیگر خود را از رسالت‌های سیاسی بالاتر بدانیم نگاه اشتباهی است؛ بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) افرادی که در حوزه‌ها هستند باید در شهرها و روستاها راه افتاده و بصیرت‌افزایی را دنبال کنند چرا که اگر بدون دخالت آنها صدمه‌ای به اسلام برسد هر کدام از آنها در این صدمه مسؤول هستند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نباید در حوزه غریب باشد، عنوان کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های درسی حوزه طی ایام انتخابات تغییری وجود داشته باشد چرا که در آینده طلاب بدون ایفای نقش خود نمی‌توانند از مردم طلب کنند که به وظایف دینی خود عمل کنند.

پناهیان با اشاره به اینکه انتخابات سال جاری از انتخابات دوره‌های گذشته حساسیت بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: اکنون در مرز روشنایی قرار داریم و با کمترین تلاش محیط روشن شده و لکه تاریکی در آسمان سیاسی باقی نمی‌ماند؛ بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که از این انتخابات به عنوان یک جشن نام برده‌اند باید انتخابات را جشن بگیریم چرا که بر اساس توجه رسانه‌های دشمن به انتخابات می‌توانیم متوجه شویم که انتخابات ایران برترین انتخابات است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی حقانیت خود را به رخ دشمنان کشیده است، اظهار کرد: دشمنان به دخالت در انتخابات اصرار دارند چرا که این انتخابات را واقعی دانسته به همین علت برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی تلاش می‌کنند در حالی که انتخابات خودشان واقعی نیست و فقط نمایندگان مشخصی دارای رای می‌شوند.

پناهیان خاطرنشان کرد: اینکه طلاب به دنبال عبادت بوده و در راستای معرفی انتخاب اصلح تلاش نکنند انجام وظیفه نیست؛ بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی فرد اصلح باید به مردم جامعه معرفی شود و رای آوردن یا نیاوردن در این مورد مطرح نیست.

وی اضافه کرد: بنده قبل از انتخابات 92 در تهران گفته‌ام که اگر چرخ سانتریفیوژها متوقف شود چرخ‌های کارخانه‌ها هم تعطیل می‌شود،‌ در آن دوران این سخن بسیار سنگین بود به همین علت افراد بسیاری گفتند که اگر این گفته‌ها تحقق نیابد چه می‌گویی؛ برخی هنوز هم باور نکرده که دشمنان به دنبال نابودی کشور هستند نه به دنبال تسلیحات هسته‌ای، اکنون هم برخی باور نکرده که دشمنان احمق هستند.

پناهیان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام شعور و فهم ندارند، اضافه کرد: ایران اسلامی 30 سال گذشته در بسیاری از شاخص‌ها هیچ جایگاهی نداشت اما اکنون به تدبیر رهبری کلان توانست از آمریکا هم در برخی از عرصه‌ها جلو بزند.

وی با تاکید بر اینکه برخی عقل سطحی‌نگر خود را مقابل کلام اهل بیت(ع) قرار می‌دهند، گفت: برخی جرات ندارند بگویند که مدیریت کلان در ایران نسبت به مدیریت آمریکا برتر است، برخی به علت از دست دادن مریدان خود هم این سخن را به میان نمی‌آورند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انقلاب حقیقت خود را به نمایش گذاشته است، عنوان کرد: انقلابی‌گری به معنای برنامه‌ریزی برای اهداف، مدیریت عقلانی، رفتار پرتلاش، عقلانیت و توجه به منافع ملی است. طی سال‌های اخیر نمی‌توانیم این مفاهیم را به جامعه منتقل کنیم اما اکنون می‌توانیم بگوییم که عنصر انقلابی به فکر معیشت مردم است، اما غیر انقلابیون نمی‌توانند از ظرفیت‌های جامعه استفاده لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بهترین فرصت برای تقویت جبهه انقلاب است به همین علت نباید بگوییم که نداریم و نمی‌شود بلکه باید بر ظرفیت‌ها تکیه کرده و برای رسیدن به اهداف گام برداریم.

پناهیان از سرگرم کردن نیروهای انقلابی با حاشیه‌های مختلف طی سال‌های اخیر یاد کرد و ادامه داد: مسئله اصلی مردم مباحث فرهنگی نبود به همین علت برخی دیگر با شرایطی معلوم شعار رفع مشکلات اصلی مردم را می‌دادند و برای خود رای جمع می‌کردند؛ در شرایط کنونی باید معنای واقعی انقلابی بودن تفسیر شود.

وی با تاکید بر اینکه طلبه روضه‌خوان امام حسینی حرکت خود را با توجه به محرومیت ها آغاز می‌کند، تصریح کرد: اکنون طلابی را تربیت کرده که به محرومان کاری ندارد و فقط به فکر نماز مردم است، این روند مطلوب نیست چرا که مردم باید طلاب را به عنوان دغدغه‌مندان مردم بشناسند و بگویند که حوزه در مقابل حاشیه‌نشینی شهرها قیام می‌کند.

پناهیان خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت ارتقاء هویت حوزه به سند قیام امام حسین(ع) است و تحقق این شرایط نیازمند یک نگاه همگانی است چرا که بنده از وضعیت نگاه شخص مدیر حوزه به خوبی آگاه هستم.

وی با اشاره به اینکه حقیقت انقلاب باید در انتخابات رونمایی شود، اظهار کرد: طرح‌ها را متوقف کردند که پول‌ها به روی جامعه باز شود اما اکنون کار متوقف شده و نتوانسته به نتیجه برسیم.

این استاد برجسته حوزه اضافه کرد: گفتمان معیشت و اصلاح معیشت به خوبی در انتخابات قابل مشاهده است؛ رفع محرومیت به عنوان بیرقی بر دوش حوزه علمیه است و نمی‌توانیم بگوییم که به ما ربطی ندارد چرا که سبب تلقی‌های غلط می‌شود، فردی که به امام رضا(ع) توهین کرد شاید بهانه‌ای بوده که از معیشت مردم غافل شویم هر چند با این موضوع مجرمانه دستگاه قضاییه برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی کشور باید تغییر کند، مطرح کرد: دلایل مشخصی وجود دارد که برخی در دستگاه‌های اجرایی نفوذ کرده و می‌خواهند کشور را به طرفی هدایت کنند که دیگر نتوانیم کاری انجام دهیم و تسلیم شدن یک راهکار باقیمانده خواهد بود هر چند این یک سوءظن است اما علائم و نشانه‌های مختلف وجود دارد.

پناهیان با بیان اینکه بارها در مورد یکی شدن جبهه انقلاب اسلامی تاکیدهای بسیاری مطرح شده است، عنوان کرد: در سال 92 نیز با این نظریه موافق نبودم، به سادگی نمی‌توانیم در مورد ضرورت اتحاد کاندیداها صحبت کنیم چرا که در شرایط کنونی کاندیداهایی هستند که اندیشه‌های مختلف را به سمت خود هدایت می‌کنند اکنون ضرورتی ندارد که بحث‌های انحرافی را مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید دو کاندیدای جبهه انقلاب تخریب شوند، ادامه داد: باید به مردمی مراجعه کنیم که طعم مشکلات معیشتی را چشیده و می‌خواهند به افراد جدید رای دهند؛ نباید این ظرفیت انتخاباتی را از دست دهیم‌.

پناهیان از حضور دو تفکر متفاوت به نفع مردم در صحنه انتخابات یاد کرد و گفت: اتحاد به عنوان یک موضوع فرعی مطرح است چرا که در هدف نخست به دنبال تغییر مسیر هستیم و تلاش می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه رقبای جبهه انقلاب حرفی برای گفتن ندارند، تصریح کرد: اگر رقبا برنامه‌ای داشتند طی چهار سال اخیر کارهای خود را دنبال می‌کردند، چهار سال گذشته با دولت نیمه امیدوار مواجه بودیم اما طی چهار سال آینده با حضور ترامپ با دولت کامل ناامید مواجه خواهیم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: اشراف حجت‌الاسلام رئیسی به مشکلات جاری در وزارتخانه‌های مختلف یک فرصت مطلوبی را پدید آورده است اما این فرد تبلیغاتی نیست.

وی با اشاره به اینکه رزومه برخورداری از مدیریت کلان به خوبی در کارنامه حجت‌الاسلام رئیسی قابل مشاهده است، اظهار کرد: این شخص روحیه منم منم گفتن را ندارد.

پناهیان با تاکید بر اینکه فساد در برخی نقاط لانه کرده است، تصریح کرد: اکنون باندهای مخوف نیازمند جراحی بوده به همین علت فردی که در حافظه شخصی و تجربه علمی خود مهارت برخورد با فساد را دارد باید در راس مدیریت قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: از نظر شرعی موظف هستیم که پای صندوق رای به افراد غیر انقلابی رای ندهیم بلکه از فرد اصلح انقلابی حمایت کرده و در هر نقطه‌ای از او تبلیغ کنیم.

پناهیان با اشاره به ساده زیستی حجت الاسلام رئیسی گفت: این فرد به فکر ریاست جمهوری نبوده که بخواهد ریا کند؛ قبل از حضور او در آستان قدس رضوی کارتن‌خوابی اطراف حرم رواج داشت اما اکنون این افراد ساماندهی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برخی مسوولان حاشیه‌های بسیاری دارند، افزود: از قبل پیش بینی نمی‌کردیم اما از دیروز این فتنه را کلید زده و گفته که سایه جنگ را از سر مملکت برطرف کرده و هر کسی جنگ نمی‌خواهد به ما رای دهد، اما رهبری به میدان آمده و پاسخ دادند همه باید به میدان بیاییم؛ بازی جنگ و صلح خطرناک است چرا که در ماه‌های قبل از انتخابات این دروغ را مطرح می‌کردند در حالی که ناتوانی دشمن مشهود است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: ترامپ یک عروسک خیمه شب بازی است که تهدید می‌کند، فرد سیاسی سوخته در داخل گفته که باید از او بترسیم، اگر سید نبود لعنتش می کردم؛ دشمن اگر می‌توانست بشار اسد را سرنگون می‌کرد.

وی با بیان اینکه جنگ توسط لیبرال‌ها بر ایران تحمیل شد، گفت: اگر غرب‌گراها بر مسند قدرت بنشینند جامعه به سمت تباهی هدایت می‌شود؛ در دوران اصلاحات تحریم‌ها تشدید شد چرا که به غرب زده‌ها اعتماد داشتند، اگر اینها رای بیاورند حتی مختصری که قابل توجه باشد تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کند، اگر به این تفکرات رای ندهیم آمریکا مقابل ایران زانو خواهد زد.

پناهیان با اشاره به اینکه افزایش رای غرب‌زده‌ها فشار دشمن بر کشور را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: باید شبانه‌روز تلاش کنیم تا یک رای به سمت تفکر مورد نظر دشمن هدایت نشود تا انقلاب را در مقابل افرادی که به دنبال عقب نشینی هستند جلو ببریم.

نظرات بینندگان