arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

نوربخش: 6 هزار میلیارد ریال از اموال غارت شده تامین اجتماعی به سازمان بازگشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در دوران گذشته 10 هزار میلیارد ریال اموال این سازمان به غارت رفته بود که با پیگیری محاکم قضایی 6 هزار میلیارد ریال آن بازگشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از جماران، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سیدتقی نوربخش در جمع بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان و شرکت کنندگان در پیاده روی همگانی در گرگان افزود: یکی از وظایف این سازمان، امانتداری و صیانت از اموال و انباشت سرمایه های مردم است و یری برای بازگشت این اموال به غارت رفته ادامه دارد.

 وی با اشاره به اینکه در راستای غارت این اموال زمینی در تهران و اصفهان هر یک به ارزش 4 هزار میلیاردریال و 2 هزار میلیارد ریال به ترتیب 420 میلیارد ریال و 90 میلیارد ریال فروخته شده بود، اظهار داشت: این 2 زمین و موارد مشابه را توانسته ایم بازپس بگیریم و اکنون نیز پرونده چهار هزار میلیارد ریال دیگر روی میز محاکم قضایی مفتوح است.

نوربخش ادامه داد: 1388 شرکت زیرپوشش این سازمان نیز که به صورت غیرقانونی با فردی که اکنون در زندان است، معامله شده بود، بازپس گیری شد و امروز حتی یک پرونده علیه این سازمان در محاکم قضائی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به کاهش پرداختی مردم برای درمان گفت: در سال 92 سازمان برای درمان مردم 700 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده بود، اما سال گذشته این میزان به 190 هزار میلیارد ریال با وجود مشکلات سازمانی، افزایش یافته است.

وی همچنین افزود: در راستای اجرای طرح 'کرامت رضوی' امسال سهمیه اعزام به مشهد با هزینه های سازمان را 1.55 برابر افزایش داده ایم و اولین کاروان کشوری روز دوشنبه همزمان با روز جهانی کار و کارگر، به تعداد 40 هزار نفر به مشهد اعزام می شود.

به گفته وی؛ در سال جاری چهار بیمارستان نیز در نقاط محروم کشور راه اندازی می شود که 2 واحد بیمارستانی روز دوشنبه  11 اردیبهشت به بهره برداری خواهد رسید.

 وی به افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: میزان پرداختی ماهانه به مستمری بگیران این سازمان، در سال جاری بیشتر از نرخ تورم افزایش خواهد داشت و این طرح روز یکشنبه 10 اردیبهشت در هیات دولت مطرح و به تصویب خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: براساس ماده 133 قانون برنامه ششم توسعه، طرح همسان سازی نیز به اجرا گذاشته خواهد شد که محل تامین منابع آن پیش بینی شده است.

نوربخش افزود: همچنین در راستای اجرای برنامه ششم توسعه کشور ، مجلس تصویب کرد که بدهی های سازمان پرداخت شود که این میزان سالانه 10 درصد افزایش خواهد داشت و تا پایان برنامه تمامی بدهی سازمان تسویه می شود.

 وی در خصوص ساخت مراکز درمانی در استان گلستان نیز گفت که در دولت یازدهم پنج مرکز درمانی زیر نظر سازمان در شهرهای رامیان، آزادشهر، بندرگز، کلاله و مینودشت ساخته و بهره برداری شد و امسال نیز سه مرکز دیگر در این استان احداث می شود.

نظرات بینندگان