arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

کره‌شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام‌های نظامی در آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کردند که کره‌شمالی یک موشک بالیستیک آزمایش کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، مقام‌های ارتش کره‌جنوبی و ارتش آمریکا می‌گویند که کره‌شمالی، بامداد شنبه- امروز- یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

خبرگزاری کره‌جنوبی (یونهاپ) به نقل از ارتش این کشور گفت که این موشک ظاهرا چند ثانیه پس از پرتاب منفجر شده است. ارتش آمریکا هم گفت که این موشک هرگز مرزهای کره‌شمالی را ترک نکرد.

مقام‌های کره‌جنوبی گفتند که نوع موشک هنوز معلوم نیست.

به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی، این موشک از نقطه‌ای در استان «پیونگان جنوبی» در شمال پیونگ‌یانگ در ساعات نخست روز شنبه به وقت محلی پرتاب شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی نوشت: «کره‌شمالی با این پرتاب به خواسته‌های چین و رئیس‌جمهور محترم آن بی‌احترامی کرد، هرچند آزمایش ناکام ماند.»

ک مقام آمریکایی هم گفت که دولت ترامپ انتظار نوعی رفتار تحریک آمیز پیش از انتخابات ۹ مه کره جنوبی را داشته است.. کره شمالی هنوز بیانیه ای در مورد صادر نکرده است.

کره‌شمالی دو هفته پیش در روز ۱۶ آوریل موشک دیگری را آزمایش کرده بود که ناکام ماند. ارتش آمریکا گزارش داد که آن موشک چند ثانیه پس از پرتاب منفجر شد.

آمریکا در روزهای اخیر یک سیستم ضدموشکی را در یک نقطه در کره جنوبی راه‌اندازی کرده است. سیستم «تاد» (ترمینال دفاع موشکی ارتفاع بالا) با هدف ساقط کردن موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد در زمان نزدیک شدن به مقصد طراحی شده است.

اخیرا تنش‌ها بر سر کره‌شمالی بالا گرفته و هم‌زمان آمریکا و جنوبی مشغول انجام مانورهای نظامی هستند.

آمریکا اخیرا رزم‌ناوهایش را به منطقه فرستاده، جایی که هزاران سرباز آمریکایی مستقر هستند
نظرات بینندگان