arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

عباس عبدی: درباره جهانگیری و روحانی مشکلی پیش نمی‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عباس عبدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است روحانی به سود جهانگیری کنار برود، گفت: این دو نفر تا پایان انتخابات به بهترین شکلی منافع ملی را در نظر می‌گیرند. و هر چه را به نفع کشور بدانند با طیب خاطر انجام خواهند داد و مشکلی پیش نخواهد آمد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، عباس عبدی که از او جمع‌بندی‌اش از مناظره اول کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوازدهم را پرسیده است، گفت: آقای قالیباف در این مناظره سعی کرد آقای رییسی را از رقابت حذف کند و خود را رقیب اصلی روحانی معرفی کند ولی نکته مهم این بود که جهانگیری خود را طرف قالیباف کرد و اجازه نداد قالیباف دوگانه مورد نظر را شکل دهد بعلاوه سخنان اصولی هاشمی طبا نقشه دو نفر اصولگرا را برای جدلی کردن مناظره تا حدی خنثی کرد.
 
وی افزود: به نظرم آقای قالیباف مرتکب یک اشتباه ناخواسته شد خواست خودش را محور رقابت کند ناخواسته تبدیل به سیبل هم شد. مشکل دیگر رییسی و قالیباف این بود که سیاست احمدی‌نژاد را دنبال کردند بدون این که توانایی او را در جا انداختن این ایده داشته باشند لذا دستشان خالی است نمی‌توانند این سیاست را ادامه دهند. به نظرم این مناظره بعید است که تاثیر جدی بر بینندگان و تغییر رای آنان بگذارد. نکته مهمتر این که وقتی آرای منفی بالا باشه تخریب دیگران چیزی از آرای طرف مقابل را کم نمی کند در عوض به خودش هم اضافه نمی کند باید روی ایجابیات خود حرف زد
 
تسنیم از عبدی پرسید: برخی اصلاح طلبان در شبکه‌های اجتماعی با توجه به حضور پدرقدرت‌تر آقای جهانگیری نسبت به روحانی و همچنین چند اشتباه آقای روحانی بویژه درباره وعده 4 میلیونی و به طور کلی با توجه به فضای مناظره، ابراز  تمایل کرده‌اند که جهانگیری تا پایان بماند. حتی برخی بدشان نمی آید که روحانی نهایتاً به نفع جهانگیری کنار برود. شما فکر می کنید اساساً  ذره‌ای احتمال این اتفاق وجود دارد؟
 
عباس عبدی در این باره گفت: در مورد وعده مذکور بهتر بود می‌گفت متن خبر را بخواند همه چیز حل میشد. ولی تردید ندارم که این دو نفر تا پایان انتخابات به بهترین شکلی منافع ملی را در نظر می‌گیرند. و هر چه را به نفع کشور بدانند با طیب خاطر انجام خواهند داد و مشکلی پیش نخواهد آمد.
نظرات بینندگان