arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

برنامه روحانی برای اشتغال زنان /ریشه مشکلات اجتماعی در عدم استحکام خانواده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روحانی گفت: مساله اشتغال بانوان اهمیت فراوانی دارد در این دولت یک اقدام بسیار مهمی انجام گرفته است. یعنی اشتغالی که ما در این دولت برای جوانان ایجاد کردیم حدود 700 هزار شغل برای بانوان است.
  
به گزارش انتخاب، بخش دوم مناظره نخست انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شروع شد. در این بخش هر کاندیدا به قید قرعه به یک سوال که آنهم به قید قرعه انتخاب می شود پاسخ خواهد داد. بعد از آن هم هر کاندیدا 3 دقیقه فرصت برای جمع بندی دارد.
 
اولین سوال به قید قرعه به حسن روحانی افتاد. او در پاسخ به سوالی درباره اینکه «مهمترین برنامه دولت شما برای ایجاد اشتغال بانوان و صیانت از نقش آنها در خانواده چیست» گفت: مساله اشتغال بانوان اهمیت فراوانی دارد در این دولت یک اقدام بسیار مهمی انجام گرفته است. یعنی اشتغالی که ما در این دولت برای جوانان ایجاد کردیم حدود 700 هزار شغل برای بانوان است.
 
وی تصریح کرد: در استخدام اخیری که مطرح بود چون در ابلاغیه فقط برای مردها بود بنابراین آن را لغو کردیم و گفتیم خانم ها و مردها برابر باشند. نتیجه هم این شد که 53 درصد موفقیت به خانم ها رسید. بنابراین مساله استفاده از خانم ها برای اشتغال با توجه به اینکه بیش از 50 درصد دانشجویان دختران ما هستند و استعدادی که آنها برای کار و فعالیت دارند و در برخی از زمینه ها استعداد آنها بیش از آقایان هم است. مورد توجه دولت است.
 
روحانی گفت: بنابراین مساله اشتغال مساله مهمی است. صیانت از اینها هم مهم است. باید کاری کنیم که خانواده ما استحکام داشته باشند.در همه مشکلات اجتماعی یکی از عوامل و دلایلش این است که استحکام و صیانت خانواده از بین رفته است و ما نتوانسته ایم همه اعضای خانواده برای فعالیت آماده کنیم. 



نظرات بینندگان