arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
چه راهکار و برنامه‌ریزی برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی دارید؟

قالیباف: اولین حق مردم هوا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از میان شش کاندیدای دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری، محمد باقر قالیباف به قید قرعه ششمین کاندیدایی بود که پشت تریبون قرار گرفت تا به سوالی درباره مشکلات محیط زیست و راهکار حل آنها پاسخ دهد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در پاسخ به این پرسش که چه راهکار و برنامه‌ریزی برای مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی دارد، گفت: بحث مربوط به بحران محیط‌زیست از مشکلات جدی امروز کشور است و حتی این مشکل بر مشکلات جدی اقتصادی تاثیرات زیادی گذاشته است.
 
وی با اشاره به مشکل ریزگردها در کشور اظهار کرد: در روندی که تاکنون پیش رفته از سه یا چهار استان دچار ریزگرد  اکنون به 20 استان رسیده‌ایم و بحث را این می‌دانند که موضوع به آن سوی مرزها برمی‌گردد اما سهم اصلی بی‌توجهی مربوط به داخل است و تاکنون شاهد آن در اهواز بودیم که اکنون به جای ریزگرد به آن ریزمرگ گفته می‌شود که یکی از دلایل آن این است که درختکاری را رها کردیم و می‌بینیم که مشکلات اینچنینی پیش آمده است.
 
این نامزد انتخاباتی با تاکید بر اینکه در این راستا می‌توان اشتغال جوانان را در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: از حقوق شهروندی حرف می‌زنیم، اولین حق مردم هوا است اما با بی‌تدبیری هوا را از آنها گرفته‌ایم و بعد از آنها عذرخواهی هم می‌کنیم.
 
قالیباف همچنین اظهار کرد: ما در این رابطه در اوایل کار این دولت طرح دادیم و با آقای جهانگیری هم جلسه گذاشتیم اما فقط خودمان آن را اجرا کردیم و دیدیم که ماشین‌های 30 سال از کار گذشته که بیرون شهر بوده برای کار به داخل شهر آورده شدند.
 
وی تاکید کرد: مشکلات محیط‌زیستی نصف مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز است اما این دولت می‌آید و می‌گوید نمی‌شود، پول نداریم و یا نمی‌توانیم.
نظرات بینندگان