arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
برنامه شما برای کاهش بروکراسی و افرایش کارامدی دستگاه‌های اجرایی چیست

جهانگیری: بیشترین میزان نارضایتی مردم از شهرداری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از میان شش کاندیدای دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری،اسحاق جهانگیری به قید قرعه پنجمین کاندیدایی بود که پشت تریبون قرار گرفت تا به این سوال که برنامه شما برای کاهش بروکراسی و افرایش کارامدی دستگاه‌های اجرایی چیست پاسخ دهد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اسحاق جهنگیری در پنجمین سوال مطرح شده در مناظره تلوزیونی کاندیداها به این سوال که  برنامه شما برای کاهش بروکراسی و افرایش کارامدی دستگاه‌های اجرایی چیست، پاسخ داد و گفت: متاسفم که باید بگویم ما پایش‌هایی را در سطح ملی و استانی انجام داده‌ایم که در آن بیشترین عدم رضایت‌مندی مردم به ترتیب از شهرداری و دستگاه قضایی بوده است.
 
وی اظهار کرد: اساس سرمایه اجتماعی مشارکت مردم است و پیش‌نیاز هر توسعه‌ای سرمایه اجتماعی است که اگر کاهش پیدا کند منجر به مساله و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که نگاه دولت نسبت به مسائل اجتماعی چگونه باشد.
 
وی افزود: در این دولت نگاه، فهم و رویکرد دولت نسبت به مسائل اجتماعی از حالت امنیتی، خشن و قضایی به نگاه علمی و اخلاقی تغییر پیدا کرد. ما نباید با فریب و دروغ با مردم سخن بگوییم و باید بدانیم که باطل سحر و دروغ شفافیت است.
 
جهانگیری با اشاره به موضوع عدم رضایتمندی ارباب‌رجوع از وضعیت کارآمدی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که ما انجام داده‌ایم پایش‌های مهمی بوده که در سطح ملی و استانی انجام شده و متاسفانه باید بگویم که در این پایش‌ها بیشترین عدم رضایت‌مندی مردم به ترتیب از شهرداری و دستگاه‌های قضایی است.
 
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: شفافیت باید خیلی جدی وجود داشته باشد و مردم به حقوق خود آگاهی داشته باشند و یکی از اقدامات در زمینه آی‌تی و آی‌سی‌تی که در حال اجرا است این است که سامانه‌های الکترونیکی شکل داده شوند که مهمترین هدف از استقرار دولت الکترونیک این است که رضایت‌مندی ارباب‌رجوع تامین شده و در خدمات‌رسانی‌ها تسهیل داده شود تا نظارت نیز بر تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد و دیگر مجوزهای غیرضروری در هیچ دستگاهی داده نشود.
 
رئیسی با بیان اینکه  نظام اداری با حقوق مردم سرو کار دارد، اظهار کرد: به عنوان کسی که ده سال در سازمان بازرسی کل کشور مدیریت داشتم، یادم است که در آن زمان تمام آسیب های اداری کشور را به استحضار مدیران و کارشناسان ارشد کشور رساندیم.هنوز هم می بینیم که همان آسیب‌ها در کشور وجود دارد و از آن رنج می بریم.
 
وی با اشاره به دولت الکترونیک ادامه داد: پانزده درصد از کار دولت الکترونیک پیش رفته است اگر آمار من اشتباه است خواهش می‌کنم که آقای جهانگیری آن را تصحیح کند. اگر دولت الکترونیک کامل شود به روند شفاف سازی در کشور کمک می‌کند.
 
رئیسی همچنین گفت:‌ سیستم اداری کشور ما جز با شفافیت و نقدپذیری درست نمی شود. اگر مناقصه ها و مزایده ها شفاف شود و اطلاعات اداری در  اختیار مردم و اصحاب رسانه قرار گیرد بیشترین کمک را به شفاف سازی می‌کند.
 
ادامه دارد...
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  4 دقیقه وقت داشت که به تشریح برنامه‌های خود در حوزه حل مشکل بروکراسی در دستگاه‌های اجرایی  بپردازد، در پایان سخنان جهانگیری پنج کاندیدای حاضر هر کدام در 2 دقیقه به تحلیل نقطه نظرات جهانگیری  پرداختند.
نظرات بینندگان