arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

بیشترین اکتشاف معادن در دولت تدبیر و امید انجام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تکمیل زنجیره تولید معادن یکی از مهمترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا نعمت زاده در سخنان کوتاهی در آیین رسمی افتتاح کارخانه فولادسازی شماره دو خراسان(طرح تولید شمش)، بحث تکمیل زنجیره تولید معادن را یکی از مهمترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: مقام رهبری نیز به کرات تاکید کردند که از صدور مواد خام تا جایی که ممکن است، جلوگیری و آن ها را به محصولات نهایی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه با افتتاح کارخانه شماره دو فولادسازی، بیش از ۷۰۰ هزارتن به ظرفیت فولاد خام کشور اضافه می شود، اظهار کرد: با افتتاح این کارخانه ما به ظرفیت ۳۱ میلیون تن در فولاد خام می رسیم و پیش بینی می کنیم که تا پایان برنامه چشم انداز به ۵۵ میلیون تن این ظرفیت را برسانیم که با طرح های در دست اقدام و تکمیل طرح های نیمه تمام به این ظرفیت خواهیم رسید.
 
مهندس نعمت زاده مصرف داخلی فولاد خام را تا پایان برنامه چشم انداز ۲۰ ساله ۴۰ میلیون تن پیش بینی کرد و افزود: پیش بینی می شود که در چشم انداز حدود ۴۰ میلیون تن مصرف داخلی و ۱۵ میلیون تن صادرات داشته باشیم‌ که این صادرات هم بصورت محصولات نهایی، هم شمس و دیگر محصولات خواهد بود.
 
وی با تاکید بر این موضوع که برای اولین بار در تاریخ ایران، سال گذشته نزدیک به شش میلیون تن انواع فولاد راصادر کردیم، اظهار کرد: طرح های اکتشافی در همه زمینه ها به خوبی پیش می رود و کارهای اکتشافی این چهار سال بیش از اکتشافات معادن کشور از ابتدا تا سال ۹۲ بوده است.
 
مهندس نعمت زاده با اشاره به حدود ۱۸۰ هزار کیلومتر مطالعات هوایی تا پایان سال ۹۲ گفت: نزدیک به ۴۰۰ هزار کیلومتر در این سه سال و نیم، پرواز خطی داشتیم که در نقاط مرزی کشور مانند خراسان و سیستان و بلوچستان نیز این مطالعات را به پیش بردیم.
 
وی ذخایر فلزات شناخته شده در این اکتشافات را یک و نیم میلیون تن اعلام کرد وافزود: در خراسان علاوه بر آهن،فلزاتی مانند مس طلا و روی هم شناسایی شده است که باید به مرحله استخراج برسند.
نظرات بینندگان