arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

فرمانده هوافضاي سپاه: اینکه برخی می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر ملت دور کرد دروغ است /اگر برجام استوار است خودش را حفظ کند، نمی خواهد جنگ را دور کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ضمن تاکید بر اینکه ادعای دور کردن سایه جنگ توسط برجام یک دروغ است، گفت: اگر نگاه ما به غرب باشد باید کاسه گدایی دستمان بگیریم و سرنوشت کشور را به دموکرات‌ها و جمهوری خواه‌ها گره بزنیم.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت شهید حسن شفیع زاده و شهدای توپخانه سپاه گفت: ابتدا لازم است حادثه دلخراش سیل که تعدادی از هم وطنان جان خودشان را باختند و تعدادی از آنها از منطقه آذربایجان بودند تسلیت عرض کنم .
 
وی ادامه داد: حضور مسئولین، علما و مردم قدر شناس و غیرتمند تبریز و خطه آذربایجان که چنین مجلس با شکوهی را پس از سی سال از شهادت برادر عزیز شهید حسن شفیع زاده برگزار کردند نشان از زنده بودن راه و یاد شهدای مسیر ولایتمداری و زنده بودن روح سلحشوری است و بی شک آنچه که امروز ما در منطقه به عنوان جزیره ثبات و امنیت شاهد هستیم و همه موفقیت‌ها، نشانه این قدردانی و قدر شناسی این ملت بزرگ ایران است.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: فرهنگ سلحشوری، وفای به عهد آرمان‌های امام راحل هنوز زنده است و امروز در جایجای کشور اسلامی شاهد این گونه مجالس باطراوت هستیم. و تا زمانی که این سیره و روش وجود دارد این انقلاب و این کشور آسیب پذیر نخواهد بود.
 
وی بیان داشت: این شهید بزرگ و شهدای هم زرم ایشان چون باکری‌ها، خرازی‌ها، شهید مقدم و کاظمی‌ها توانستند توطئه های عظیم غرب و شرق و کشورهای مرتجع منطقه را با یکپارچگی پاسخ دهند و توانستند کاری کنند که یک متر مربع از کشور جدا نشود و توطئه ها را از اول انقلاب ناکام گذاشتند که هنوز زوایای بسیار زیادی از این حادثه برای مردم بازگو نشد.
 
حاجی زاده تاکید کرد: جنگی که در ماه‌های اول پیروزی انقلاب که هنوز پایه های نظام ما ثابت نشده و هنوز چهارچوب نظام استقامت لازم را پیدا نکرده، نه فقط عراق که حمایت کشورهای اروپایی و بلوک شرق و غرب یکپارچه در مقابل ما صف آرایی کردند.
 
وی خاطر نشان کرد: آن روز آمدند کشور ما ، ملت ما و نظام ما را با شکست مواجه کنند اما آنها نتوانستند به اهدافشان برسند و یک متر از کشور ما را جدا کنند. نتوانستند که به هیچ یک ازاهدافشان برسند بلکه این تهدیدات توسط فرماندهان و مدیران مثل شهید شفیع زاده تبدیل به فرصت شد.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: ما اگر دقیق بررسی کنیم می بینیم که عناصر اصلی پیروزی ما در جنگ سه پایه اصلی داشت. رهبری حکیمانه امام ، انسجام مردم ایران که همه پایه کار بودند چه در چبهه چه در اعزام و چه در پشتیبانی و سوم وجود فرماندهانی از جنس شفیع زاده.
 
وی بیان داشت: این سه ضلع مثلث باعث شد ما در جنگ تحمیلی پیروز شویم و بر دشمن غلبه کنیم. ما در آن شرایط تحریم تسلیحاتی بودیم. وضعیت ارتش وضعیت مناسبی نبود سپاه وارد جبهه ها شد، ما مواجه بودیم با انواع توطئه ها و در پشت جبهه منافقین که توسط غرب حمایت می شدند هر روز ترور، انفجار. از کاسب و بازاری گرفته تا نماینده مجلس و غیره ترور می کردند .
 
حاجی زاده خاطر نشان کرد: 17 هزار شهید دادیم در آن زمان، مسائل ناامنی مرزها ، مشکلاتی بود که دشمنان به آن دامن می زدند. ما اگر قرار بود فقط با عراق بجنگیم در دو سال اول مسئله عراق حل شده بود نباید به 8 سال نمی انجامید. ما یک ائتلافی را در روبرو داشتیم که اگر نبود مدیریت، ایثار و حماسه آفرینی امثال شفیع زاده ها قطعاً شکست خورده و امروز به جای عزت باید ذلت را تحمل می کردیم. این یک نکته بزرگ برای ملت ایران است.
 
وی تاکید کرد: هر لحظه  هر روز و حضور هر یگان و دسته برای ما تجربه گران سنگی بود. در آن دوره ما موفق بودیم. دهه اول دشمنان ما شکست خوردند.
 
حاجی زاده گفت: دهه‌های بعدی مسئله جنگ برای آمریکا کارایی نداشت. هرچند صحبت از حمله بارها بود اما آنچه که بنده به عنوان سرباز کوچک ملت با احاطه اطلاعاتی مطلعم آنها هیچ گاه مسئله جنگ در دهه های دوم و سوم و چهارم را مطرح نکردند. آنها مسئله قدرت هوشمند را طراحی کردند. آنها در برابر ملت با جنگ نظامی نتوانستند پیروز شوند. آنها دیدند در زمان جنگ نه تنها ملت چیزی را از دست نداد بلکه در پایان جنگ آن روزی که با دست خالی رفتند حالا با یگان ها  و تیپ ها و لشکر ها دارند خارج می شوند.
 
وی اضافه کرد: این ها آن روز توپ نمی دانستند چیست، حالا با گردان‌های توپخانه بیرون آمدند. در ابتدای جنگ نمی دانستیم موشک چیست در آخر جنگ تیپ های موشکی داشتیم، یگانهای پیاده و مکانیزه داشتیم. این ها را از چه چیزی توانستیم به دست بیاوریم از غنیمت؟
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: ما در جنگ ندیدیم که شفیع زاده و امثال وی نگاهشان به بیرون مرزها باشد. نگاه آنها به پشت جبهه های دشمن بود. چرا چون ما این امکانات را می خواستیم از عراقی ها به دست بیاوریم. مدیریت شفیع زاده، شهید مقدم و باکری ها تهدید را به فرصت تبدیل کرد و دست پر از جنگ بیرون آمدیم
 
وی ادامه داد:  آنها فهمیدند که با این ملت نمی شود جنگید و آمدند نقشه را عوض کردند. آن‌ها گفتند به روش تهاجم فرهنگی با این کشور می‌جنگیم. بید از طریق نفوذ وارد شد. یعنی یک ترکیبی از جنگ یا جنگ هیبریدی علیه ما به راه انداخت. گفتند فرزندان این مسئولین که خارج از کشور هستند روی اینها نفوذ کنیم و از آن طریق بر پدرانشان نوذ کنیم.
 
حاجی زاده در این‌باره تاکید کرد: آمدند تحریم اقتصادی و تسلیحاتی کردند. امثال شفیع زاده ها کمبود های تسلیحاتی ما را در دهه های دوم و سوم رفع کردند. ما نیاز به موشک داشتیم، مراکز تحقیقاتی را به راه انداختیم. دیدید و شنیدید هر هفته و ماه ها و سالها بخشی از این موفقیت ها را رسانه ای کردیم.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در باره دستاوردهای نظامی در جنگ گفت: در بخش بدون سرنشین و راداری چه موفقیت هایی بدست آوردیم چرا؟ چون با مدیریت جهادی پایه کار ایستادیم. امروز تصادفی نیست این که به فن آوری پیچیده در تراز جهانی آن را مطرح می کنیم.تصادفی نیست که در بدون سرنشین به این جایگاه رسیدیم.
 
وی اظهار داشت: در حوزه های اقتصادی چون مدیریت غیر جهادی است یک مقداری عقب افتادگی داریم چون مدیریت شفیع زاده ها را نداریم. این عقب افتادگی چه علتی دارد . ما آن مثلثی که باعث موفقیت در جنگ شد نداریم. در حوزه های غیر نظامی یک عنصر لنگ می زند. رهبر و ملت همان هستند اما در مدیران مشکل و گیر داریم.آن یکپارچگی که داشتیم متأسفانه نیست. بعد می بینیم که این نفوذ با تغییر ذائقه و باور دارد کار می شود.
 
حاجی زاده تصریح کرد: بعضاً مسولین ما می گویند اگر ایران با غرب توافق نکند ممکن است جنگ رخ دهد. قبل از برجام این را در گوش مسئولین می کردند. بعد از آن هم برخی مسئولین می گفتند برجام سایه جنگ را از سر ملت دور کرد. متأسفانه برخی در داخل ندانسته آن راتکرار می کنند .این دروغ است. این توهین است .
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: اگر برجام استوار است خودش را حفظ کند. نمی خواهد جنگ را دور کند . این توهین به شهدا و نیروهای مسلح و ارتش و سپاه است. ما چیزی که به عنوان امنیت می شناسیم به پیشرفت دفاعی ما مربوط است. ما منکر تعاملات سیاسی نیستیم اما آدرس غلط به مردم ندهیم.
 
وی افزود: ما بعد از جنگ این همه تلاش کردیم و تسلیحات تولید کردیم. محقین ما در فضای علمی کار کردند و بعد بگویند سایه جنگ را برجام از سر ملت دور کرد! این حرف غلطی است. آدرس غلط به کسی ندهیم. امروز اگر قرار باشد مشکلات اقتصادی و تولید واشتغال کشور حل شود من عرض می‌کنم این کار هزاران برابر ساده تر از مسائل پیچیده نظامی است.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه باید دشمن را بشناسیم گفت: ئ آمریکا را بشناسیم. آمریکا در جنگ با کویت جرأت نکرد به تنهایی وارد جنگ شود. ده‌ها کشور را همراه خود آورد. آمریکایی‌ها در جنگ با کشوری وارد می شوند که یا خلع سلاح باشند مثل لیبی و یا اینکه صد در صد بدانند به حملاتش پاسخ نخواهند داد. این حملات به سوریه اگر یک درصد احتمال می دادند پاسخ داده می شود حمله نمی کردند.
 
 حاجی زاده خاطر نشان کرد: یک جاهایی هم یک صداهایی در می کنند که می خواهند کسانی را بتر سانند. آنها یک بمب دارند ده تن و اسم آن را گذاشتند مادر بمب‌ها، ما هم در صنایع دفاعی بمب داریم . این روش را آمریکایی ها از عثمانی ها یاد گرفته اند، قمپز در می کنند که یک عده را بترسانند که اینها توپهایی بودند که فقط صدا داشتند و تخریب نداشتند.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها این طور عمل می‌کنند . یک روش دیگر هم به این شکل است که می گویند ناو های ما به کجا رفتند بعد از مدتی می شنوید که بازگشته اند. اگر آنها کوچک‌ترین احتمال حمله را بدهند هیچگاه این عمل را انجام نخواهند داد.
 
حاجی زاده خاطر نشان کرد: ایران قدرتمند حتما پاسخ محکم و قوی به تهدیدات خواهد داد حتما ما شکست را از کسی نمی‌پذیریم. پایگاه‌های آمریکایی دور تا دور ما حلقه زده اند و این خودش تهدید است ، ما چند وقت پیش کلکسیونی از هواپیماهای آمریکایی را نشان دادیم: اسکن ایگل، شادو، آرکیو، هرمس. اینها را ما از حلقوم آمریکایی ها بیرون کشیدیم.
 
وی با تاکید بر اینکه قرار نیست آمریکایی‌ها بدون هزینه اینجا بیایند اضافه کرد: ما در بخش غیر نظامی اگر بخواهیم موفق باشیم باید مسئولین نترس و شجاع از جنس شهید شفیع زاده و باکری‌ها باشند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: اگر غیر از این باشد روز به روز سر افکنه تر می‌شویم. ما امروز اگر روحیه انقلابی از جنس شفیع زاده داشته باشیم تبدیل تهدیدات به فرصت ها را انجام می دهیم.
 
حاجی زاده تاکید کرد: اگر نگاه ما به غرب باشد باید کاسه گدایی دستمان بگیریم، و سرنوشت کشور را به دموکرات‌ها و جمهوری خواه ها گره بزنیم باید دائماً عقب نشینی کنیم باید دائم افتخاراتمان راببینیم که دارد یکی یکی تعطیل می شود.
 
وی در خاتمه گفت: ایران با تقدیم بیش از 220 هزار شهید و 500 هزار جانباز، همانگونه که جوانان ما برای شرکت در نبرد مدافع حرم و ایجاد امنیت پایدار برای کشور مشتاقند قطعاً مسیر انقلابی و جهادی را ادامه و انتخاب خواهند کرد.
نظرات بینندگان