arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

دادستان کل کشور: معنا ندارد نامزدها میلیاردها تومان هزینه کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام منتظری گفت: کمیته‌ای در تهران و سایر شهرستان‌ها برای رسیدگی به تخلفات ستادهای نامزدها پیش‌بینی شده و در این مسئله جدی هستیم.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور امشب در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، با تاکید بر اهمیت ریاست‌جمهوری در کشور، گفت: مردم در این انتخابات عالی‌ترین مدیر اجرایی کشور را برای 4 سال بر می‌گزینند. 

وی افزود: مسئولان اجرایی نیز وظیفه دارند، در چارچوب قوانین و مقررات زمینه برگزاری سالم و پرنشاط انتخابات را فراهم کنند و مدت‌هاست مسئولان اجرایی در این زمینه تلاش می‌کنند. 

عضو کمیته بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه هدف قانون‌گذار از این کار صرفه‌جویی در هزینه‌های انتخابات نامزدهاست، اظهار داشت: معنایی ندارد که نامزدها میلیاردها یا صدها میلیون تومان هزینه کنیم تا یک کاندیدا خود را به مردم معرفی کند و چنین زمینه‌ای را صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری ها می‌توانند فراهم کنند. 

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: کمیسیون بررسی انتخابات ریاست‌جمهوری وظیفه قانونی بر عهده دارد تا به صورت یکسان در اختیار نامزدها قرار دهد و کاندیداهای محترم نیز از این فرصت ارزشمند حداکثر استفاده لازم را ببرند. 

وی با بیان اینکه انتظار مردم از کاندیداهای محترم این است که در برنامه‌های متنوع صدا و سیما از گفتگوی رو در رو تا مناظره‌ها و پاسخ به سوالات رعایت نکاتی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری، قانون‌گذاران و آحاد ملت است داشته باشند، گفت: رعایت مر قانون و اصول اخلاق اسلامی باید مورد تاکید و توجه نامزدهای محترم قرار گیرد. 

دادستان کل کشور در پایان از تشکیل کمیته‌ای به ریاست دادستان کل کشور برای رسیدگی به تخلفات ستادهای نامزدهای انتخابات در تهران و سایر شهرستانها خبر داد و گفت: ما در این مسئله جدی هستیم و ستادهای نامزدها به گونه‌ای عمل کنند که تخلفی آنان سر نزند.

نظرات بینندگان