arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

قالیباف: مدیران خسته، بی انگیزه و به دور از ارزشها در راس کار هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساری گفت: مدیریت نسل چهارمی و اشتغالزایی ، مهمترین برنامه های دولت من هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از صداوسیما،محمدباقر قالیباف عصر امروز در یادواره شهدای مدافع حرم استان مازندران در مسجد جامع ساری با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: این توفیق نصیب من شد که با یاد شهدای مدافع حرم و در چنین روزی در کنار شما مردم شریف استان و همرزمان خودم باشم ، یادی بکنیم از شهدای مظلوم مدافع حرم به خصوص " خان طومان " که با مظلومیت جنگیدند و هنوز پیکرهای مطهر آنها به وطن عزیز و خانواده هایشان برنگشت.

 آقای قالیباف افزود: امروز در حالی که ناامنی همه منطقه را فرا گرفته ، ایران امن است و این به برکت خون شهدای مظلوم و غریب و بسیجیان گمنام است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد : همه ما مدیون شهدا و جانبازان و مشکلات آنها هستیم ، جانبازانی که شاید خواب درستی نداشته باشند . آنها این عزت و اقتدار را به ایران عزیز دادند. 

وی گفت: هر چیزی که استعمارگران ، آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی می خواهند نمی توانند در ایران پیاده کنند تا بوده این کشور این گونه بوده است.

آقای قالیباف ادامه داد : چرا در کشوری که از گذشته تا امروز افتخار آفرینی داشت و جزیره با ثباتی در سایه اسلام و مردم با وفا داشت زندگی می کنیم بحران اقتصادی داریم و این بحران همه مردم ما را ناراحت و سرخورده کرده است. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردان مردی که در مقابل تجاوز دشمن ایستادند و هرگز نشکستند اما آن مردان مرد امروز در مقابل خانواده خود سرشان پایین است و این سزاوار مردم نیست . ما کشور فقیری نیستیم ، کشوری هستیم که مجموعه نفت و گاز ما روی هم اولین کشور دنیاست 

وی تاکید کرد ایران سرزمین ثروتمند و با مردم فقیر از لحاظ اقتصادی است ، در دوران دفاع مقدس همین ضعف را داشتیم دوستان ان دوران یادشان هست نه می توانستیم سلاح تولید کنیم و نه می توانستیم بخریم از عراقی ها می گرفتیم و استفاده می کردیم 

آقای قالیباف ادامه داد : وقتی هنوز جنگ به پایان نرسیده بود همه اداوات جنگی را تولید کردیم در آن دوران همه تراشکاریهایی که رینگ ماشین تولید می کردند شروع به ساخت سلاح کردند و چند سال بعد به دستاوردهای خوبی دست یافتیم ؛ قدرت پرتاب موشک پیدا کردیم ؛ قدرت پرتاب ماهواره و قرار دادن ماهواره در مدار دست پیدا کردیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز همه دنیا می دانند که ایران یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه داشتن ادوات مختلف جنگی مثل هواپیماهای پیشرفته است و در پیشرفت علم هم، از پنج قدرت برتر جهان هستیم.

وی افزود : چرا باید در حوزه اقتصادی پسرفت داشته باشیم و در میان 140 تا 150 کشور دنیا جزو اخرین رده ها باشیم ، نیروهای جوان ، رشد علمی و 15 برابر سایر کشورها پیشرفت علمی هم داریم اما ماشین تولید می کنیم که به ارابه مرگ معروف می شود.

آقای قالیباف در ادامه گفت: استان مازندران قطب کشاورزی است و ظرفیت بالایی در این بخش دارد اما استفاده بهینه از این ظرفیت نمی شود. در بخش مرکبات با توجه به ظرفیت مناسب آن ، مقدار زیادی از محصولات به داخل آب ریخته شد.

وی افزود: مازندران در بخش گردشگری و تفریحی با وجود دریای خزر و جنگل ظرفیت زیادی دارد اما فقیر است و در داخل هر منزلی در این استان یک یا چند بیکار وجود دارد ، جوانانی که به امید کار ، تحصیل کردند و با وجود مشقت و تلاش پدر و مادرشان درس خواندند تا شاید روزی جبران این زحمات را بکنند اما الان بیکار هستند و از این بیکاری شکسته شده اند و این 
به خاطر سوء مدیریت و سوء تدبیر در کشور است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همه مشکلات به خاطر بیرون کردن مردم از صحنه است ، به جای دادن فرصتهای اقتصادی به مردم ، این فرصت به چهار درصد از جمعیت کشور داده شد و همین درصد کم از ظرفیت بانکی و پولی و سپرده 96 درصد بقیه مردم استفاده می کنند.

آقای قالیباف ادامه داد : در چند سال گذشته 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور افزایش پیدا کرده است یعنی برای هر خانوار 40 میلیون تومان ؛ این پولها امروز در اختیار کیست؟ 25 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور صورت می گیرد به عنوان نمونه برای مبارزه با تروریستها جلیقه نجات نمی توان وارد کرد اما کالای قاچاق به راحتی وارد می شود. بعضی چیزها را نمی شود باور کرد.

وی گفت : از 25 سال پیش قرار شد اتوبانی از تهران به شمال کشور ساخته شود در این مدت خیلی ها مردند بعضی ها پیر شدند اما اتوبان به شمال نرسید چون مسیر درستی طی نشد. حرف ما این است که آن چیزی که در سال 57 گفتیم که مردم در همه صحنه ها حضور داشته باشند اما با گذشت زمان، دولتمردان اجازه ندادند که مردم خودشان تصمیم بگیرند و خلف وعده کردند و تنها همان چهار درصد تصمیم گیرنده هستند.

به گفته وی  قرار بود اولین کار انقلاب ، رسیدگی به محرومان و مستضعفان باشد اما امروز قشر متوسط هم از صحنه اقتصادی کنار رفته اند و ضعیف شده اند.

آقای قالیباف گفت : امروز مدیران خسته، بی انگیزه و به دور از ارزشها در راس کار هستند و این موجب حذف مردم از صحنه کشور شد، تفکر و نگاه این دسته از مدیران مربوط به نسل دوم است در حالی که امروزه کشور باید با تفکر نسل چهارمی اداره شود . دنیا با این تفکر درحال پیشرفت است ولی ما نمی توانیم از آن تفکر استفاده کنیم. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود : بیکاری و تورم ، نتیجه کارهای این دسته از مدیران است اما بنده با تجربه ای که دارم و با مشورتی که با صاحب نظران کردم  به این نتیجه رسیدم که می شود 5 میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد  و جوانان را از بیکاری نجات داد و به جوانان بیکار هم حقوق بیکاری پرداخت کرد. 

قالیباف گفت : 29 اردیبهشت روزی است که باید سرنوشت خودمان را تعیین کنیم و با انتخاب رییس قوه مقننه که خیلی مهم است از ظرفیت عظیمی که در کشور وجود دارد و با اقتصاد مردمی کشور را اداره کرد. 

وی خاطرنشان کرد : 29 اردیبهشت روزی است که بتوانیم با اراده مردمی کار را جایگزین شعار بکنیم و این به اراده شما مردم عزیز است که بتوانیم افتخار را به ایرانی برگردانیم و وقتی زیر پرچم ایران و اسلام قرار گرفت افتخار بکند. 

این نامزد انتخاباتی گفت : باید یک زندگی اقتصادی خوب برای مردم مخصوصا فقیران ،حاشیه نشینان و روستاییان فراهم کنیم و اگر امکان رفاهی برای آنها فراهم شد این یعنی همان قرار ما در نظام جمهوری اسلامی با این ظرفیتی که در کشور وجود دارد. 

شهردار تهران افزود : در این مدتی که در شهرداری تهران هستم کشور تحریم بوده و بالطبع ما هم در تحریم بودیم ولی اجازه ندادیم تحریم به ما آسیبی بزند، کار در تهران خیلی سخت است مثلا برای احداث اتوبان امام علی(ع) در تهران  12 هزار باب منزل در مسیر آن وجود داشت اما ما با تلاش و کوشش جوانان این کار را به سرانجام رساندیم.

قالیباف گفت : می گویند تراکم فروختیم  اما ما  قانون و مصوبه شورای عالی شهرسازی را اجرا کردیم و این کار موجب شد مسکن منفی 16 شود. 

آقای قالیباف همچنین ، پس از این مراسم با حضور در بیت آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و آیت الله نظری از علمای بنام استان ، با آنها دیدار و گفتگو کرد.


نظرات بینندگان