arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

دستجردی: ممکن است رییسی و قالیباف تا آخر در انتخابات بمانند/ میرسلیم با نظر موتلفه کنار می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایلنا نوشت: سخنگوی جمنا گفت: نمی‌دانم جبهه مردمی نیروهای انقلاب چه کرده بود که برخی علیه آن انقدر کارشکنی کردند. معلوم بود که برخی از این جبهه دردشان آمده که ایگونه علیه آن اقدام کردند.

مرضیه وحیددستجردی در نشست هم‌اندیشی کمیته ملی زنان جبهه مردمی در جمع زنان اهل قلم و رسانه با اشاره به مراحل تشکیل جمنا گفت: ۵ دی ۹۵ جمنا در محل شهدای هفتم تیر اعلام موجودیت کرد. این جبهه با ارزش‌های انقلابی متولد شد و در روند تصمیم‌گیری آن سیاسیون ارزشی ما نقش داشتند. جبهه مردمی از بین مردم برخاست و و رکن اصلی آن از نیروهای مردمی بود.

اهم صحبت های سخنگوی جمنا به شرح زیر است:

*برنامه جبهه مردمی ماندن است و هر رییس‌جمهوری سر کار باشد زبان گویای مردم است.

* خانم‌ها در کمیته زنان جبهه مردمي نيروهاي انقلاب برای مسائل زنان تصمیم گیری خواهند کرد. این نشان می‌دهد که جبهه نیروهای مردمی به زنان توجه دارد.

* نامزدهای جمنا کاندیدای پوششی نیستند که به عنوان ساقدوش همراه داماد آمده باشند. اگر امروز دو کاندیدا از سوی جبهه در صحنه حضور دارند به این دلیل است که سبد رای متفاوتی دارند و اقبال آنها هم بین مردم متفاوت است. این‌ها در فضای دوستانه رقابت کرده و ما هم نظارت می‌کنیم که ببینیم برنامه کدام یک از این عزیزان مورد استقبال مردم در مناظرات و برنامه‌های انتخاباتی قرار می‌گیرد.

* مشکلات زنان کشور را زنان می‌دانند. در مجلس پنجم در یکی از دیدارهای رهبری ایشان فرمودند شما زنان مشکلات زنان را بهتر از مردان می‌دانید و شما باید مشکلات زنان را حل کنید البته مردان هم باید کمک کنند. از این رو جبهه مردمی برای آینده تمام زنان برنامه خواهد داشت.

* حزب موتلفه از ابتدا اعلام کرد که تصمیم حزبی می‌گیرد، ما این تصمیم‌گیری را به عهده حزب آنها گذاشتیم. نکته این است که برنامه همه کاندیداهای جبهه مردمی از ابتدا نشان می‌داد که وضع موجود از لحاظ اقتصادی و اشتغال مناسب نیست و باید اصلاح شود. شاید آقای میرسلیم می‌خواهند از زبان خود و با ادبیات خود درباره این مشکلات و نه به وضع موجود سخن بگویند.

* آقاي میرسلیم وقتی در جلسه جمنا حضور یافت گفت کاندیدای حزب موتلفه هستم و با نظر حزب کاندیدا شدم. آنها به من تکلیف کردند و بدون نظر حزب هم کنار نمی‌روم. ترجمه بیان ایشان این است که با نظر حزب کنار می‌رود.

* اکنون قرار نیست کسی به نفع دیگری کنار برود. چون هر کس جایگاه و پایگاه خود را دارد و همه آقايان رای خوبی هم دارند. باید دید کدام یک از کاندیداها موفقیت بیشتری دارند. همه آنها خوب حرف می زنند و برنامه‌های خوبی دارند.

*{در مورد رد صلاحیت برخی چهره‌ها در شورای شهر تهران}: جای تاسف است. چون اخبار رد صلاحیت‌های شورای شهر را از زبان آقاي چمران شنیدم. امیدواریم که مسئولان جناحی عمل نکنند. اگر ظلمی در احراز صلاحیت‌ها روا شود، قطعا در رای و حضور مردم تاثیر خواهد گذاشت. مردم اعتماد خود را از دست داده و مشارکت آنها کمرنگ خواهد شد. این آخرین انتخابات شوراها نخواهد بود و اگر این گونه عمل شود مردم پاسخ خواهند داد.

نظرات بینندگان