arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶

این خوراکی‌ها بهترین انتخاب برای صبحانه است

پس از 6 – 8 ساعت در شب که چیزی میل نکردید احتمال خیلی زیاد در فاز کاتابولیک قرار گرفته‌اید. به همین منظور وجود آمینو اسیدهای زود جذب در وعده صبحانه ضروری بوده و به شروع پرقدرت فاز آنابولیک کمک می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از 6 – 8 ساعت در شب که چیزی میل نکردید احتمال خیلی زیاد در فاز کاتابولیک قرار گرفته‌اید. به همین منظور وجود آمینو اسیدهای زود جذب در وعده صبحانه ضروری بوده و به شروع پرقدرت فاز آنابولیک کمک می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از فردا، در رابطه با تغذیه و رژیم غذایی شما همیشه باید دلیل مشخصی برای هر وعده غذایی خود داشته باشید. در زمان‌های مختلف روز شما و بدن تان نسبت به هر غذایی که میل می‌کنید پاسخی متفاوت می‌دهد. در ادامه این مطلب را به نقل از آشپزباشی بخوانید.
 
کمک به شروع فاز آنابولیسم

پس از ۶ – ۸ ساعت در شب که چیزی میل نکردید احتمال خیلی زیاد در فاز کاتابولیک قرار گرفته اید. به همین منظور وجود آمینو اسیدهای زود جذب در وعده صبحانه ضروری بوده و به شروع پرقدرت فاز آنابولیک کمک می‌کند. منابع پروتئینی مانند تخم مرغ و پروتئین انتخاب بسیار خوبی هستند و میزان زیادی فراهمی زیستی دارند. مقداری از اسید چرب‌های ضروری در ساخت بلوک‌های تستوسترون کمک خواهند کرد، مصرف مقداری کره بادام زمینی، بادام و کره دیگر مغز‌ها و یا تخم مرغ کامل خالی از لطف نیست.
 
انرژی

همانند فعال سازی شرایط آنابولیک شما باید منابع انرژی بدن تان را نیز تامین کنید، برای مثال مقداری جو پرک منبع خوبی از کربوهیدرات دیرجذب می‌باشد و مقداری انگور نیز می‌تواند در انواع صبحانه‌ها استفاده شود. موز هم پتانسیل قرار داشتن در این رژیم غذایی را داشته، با اضافه کردن مقداری موز از پتاسیم موجود در این میوه بهره‌مند شوید. مانند فعال کردن فاز آنابولیسم اضافه کردن مقداری اسید چرب ضروری به شما در دریافت انرژی کافی از صبحانه کمک خواهد کرد و انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه تا وعده بعدی غذایی فراهم خواهد کرد.
 
تنظیم قد خون

همانند انرژی مورد نیاز برای شروع روز از صبحانه‌ای که میل می‌کنید. قرار داشتن قند خون در شرایط تعادل برای دوره زمانی ۲ – ۴ ساعت آینده که زمان میل کردن وعده بعدی غذایی بسیار ضروری است. افزایش انفجاری میزان قند خوب در ابتدای صبح و افت شدید آن پس از حداکثر ۴۵ دقیقه کاری اشتباه است و شما را بیش از پیش خسته و گرسنه خواهد کرد!

به همین دلیل توصیه می‌کنم در صبحانه‌ای که میل می‌کنید اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی حاوی فیبر باشد و مانند قبل اسیدهای چرب را فراموش نکنید چرا که شما را در مدیریت مصرف صحیح انرژی و عدم گرسنگی تا بازه ۲ – ۴ ساعت آینده شما را کمک خواهد کرد.

همیشه به یاد داشته باشید که هر وعده غذایی برای هدفی خاص میل می‌شود و با قرار دادن این موضوع در پس زمینه ذهنی تان خواهید توانست بهترین‌ها را انتخاب نمایید.
نظرات بینندگان