arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶

تقدیر رئیس کل بیمه مرکزی از ظریف/ نتايج برجام در صنعت بيمه به خوبي قابل ملاحظه است

خوشبختانه توانستيم در دولت يازدهم پيشرفت هاي خوبي داشته باشيم به نحوي كه ضريب نفوذ بيمه از ۲ درصد عبور كرد. همچنين شاهد رشد ۴۰ درصدي بيمه هاي عمر باشيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبح امروز دهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانك و بيمه با حضور سورنا ستاري معاون رييس جمهور، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه؛ علي طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي و ولى اله سيف ريس بانك مركزى و عبدالناصر همتي رييس كل بيمه مركزي آغاز به كار كرد.

به گزارش سرویس اقتصادی «انتخاب» به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل، دكتر همتي در سخنراني مراسم افتتاحيه گفت: سه بازار بانك، بورس و بيمه در پيشرفت اقتصاد يك كشور مورد توجه جدي قرار دارند. اميدوارم نمايشگاه "بورس، بانك و بيمه بتواند اين رويداد اقتصادي را در مسيري هدايت كنند كه روز به روز شاهد ثبات مالي بيشتري باشيم و بتوانيم براي تأمين بازارهاي حقيقي كشور  بهتر عمل كنيم‌.

وي افزود: هر فعاليت اقتصادي در كشور از مسير اين سه بازار تأمين مالي مي‌شودكه البته صندوق هاي بازنشستگي هم جزيي از آن به حساب مي آيند و جاي آنها در اين نشست خالي است.

دكتر همتي، توسعه بازارهاي مالي را در تحول اقتصاد كلان مهم دانست و گفت: اگر ميخواهيم شاخص هاي بخش حقيقي اقتصاد دچار تحول شود بايد بازارهاي مالي ما متحول و كارآمد باشد.

رئيس كل بيمه مركزي افزود: مشكل اصلي كشور ما اين است كه اين بازارها كارا نيست. اطلاعات به صورت دقيق منتشر نمي‌شود و بازارها به لحاظ تخصيص منابع با مشكل روبرو هستند. براي مثال بانك ها بيشترين بازدهي سود را در بازار به خود اختصاص داده‌اند حال آنكه بورس و بيمه بايد سهم قابل توجهي از بازار را در اختيار داشته باشند. ايجاد تعادل در بازار و كارآمدشدن تخصيص و شفافيت منابع و اطلاعات بحث مهمي است كه در صورت همگرايي و تعادل سهم هر يك از اين نهادهاي پولي و مالي مشخص خواهد شد و با تشكيل "كميته ثبات”، اقتصاد كشور در مسير شكوفايي و رشد حقيقي قرار خواهد گرفت.

وي بيمه را يكي از اركان مهم بازار سرمايه دانست و گفت: براي توسعه بازار سرمايه بايد بيمه ها فعال تر شوند. در اكثر كشورهاي پيشرفته يك سوم اوراق بلند مدت مالي را بيمه ها وصندقهاى بازنشستگى خريدارى مي كنند،اما متاسفانه در كشور ما نقش بيمه ها در ارزش افزوده بازار مالى پايين است.

دكتر همتي بااشاره به دلايل عقب ماندگي بيمه گفت: خوشبختانه توانستيم در دولت يازدهم پيشرفت هاي خوبي داشته باشيم به نحوي كه ضريب نفوذ بيمه از ۲ درصد عبور كرد. همچنين شاهد رشد ۴۰ درصدي بيمه هاي عمر باشيم.

رييس كل بيمه مركزي افزود: تامين مالي خرد را مي توانيم از بازار بيمه آغاز كنيم و به همين خاطر در حال حاضر بيمه‌هاي عمر در بازارهاي مالي دنيا حرف اول را مي‌زنند و لازمه آن كاهش نرخ سودبدون ريسك سپرده بانك هاست. از سوي ديگر صنعت بيمه مي‌تواند زمينه امنيت اقتصادي را براي بزرگترين پروژه‌هاي كشور فراهم كند و اين نمايشگاه و رخدادهايي نظير آن مي‌تواند كارايي‌ها و ظرفيت‌هاي اين صنعت را بيش از پيش مورد توجه و بررسي قرار دهد.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر ۳۲ شركت بيمه در صنعت بيمه فعال هستند و مطمئنم با تعادل ميان بازارهاي مالي ميتوانند نقش خود را بيش از پيش ايفا كنند همانطور كه در سال گذشته ۲۳درصد رشد حق بيمه توليدي را داشتيم ميتوان اميدوار بود كه به ضريب نفوذ بالاترى  دست يابيم.

وي از تدوين آيين نامه حاكميت شركتي براي حمايت از سهامداران جزء شركت هاي بيمه خبر داد و گفت:اين آيين نامه فردا در شوراي عالي بيمه مطرح مي شود.

رييس كل بيمه مركزي با اشاره به پيشرفت هاي خوب اخير صنعت بيمه گفت: مطمئنا امسال، سال خوبي براي صنعت بيمه خواهد بود.

وي افزود: بيمه تبلور اقتصاد مقاومتي است و با توانمندسازي بيمه مي توانيم راه را براي اجرايي نمودن فرمايش مقام معظم رهبري هموار تر كنيم.

دكتر همتي در پايان ضمن قدرداني از  زحمات دكتر ظريف براي به ثمر رساندن برجام گفت: خوشبختانه نتايج آن در صنعت بيمه به خوبي قابل ملاحظه است و من به شخصه تا كنون با سران بيمه اروپا ملاقات هايي داشتم كه حكايت از علاقه و تمايل آنها به همكاري با ايران و حتي سرمايه گذاري در شركت هاي بيمه ايراني دارد.

تقدیر رئیس کل بیمه مرکزی از ظریف/ نتايج برجام در صنعت بيمه به خوبي قابل ملاحظه است 
 
تقدیر رئیس کل بیمه مرکزی از ظریف/ نتايج برجام در صنعت بيمه به خوبي قابل ملاحظه است 
 
تقدیر رئیس کل بیمه مرکزی از ظریف/ نتايج برجام در صنعت بيمه به خوبي قابل ملاحظه است 
نظرات بینندگان