arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶

اظهارات ترامپ بعد از انفجار بزرگترین بمب غیر هسته ای آمریکا در افغانستان

رئیس جمهوری آمریکا می گوید از نتیجه استفاده از بمب فوق العاده قوی در افغانستان راضی است و دستوراتش در راستای تفویض اختیار کامل به ارتش آمریکا صادر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری آمریکا می گوید از نتیجه استفاده از بمب فوق العاده قوی در افغانستان راضی است و دستوراتش در راستای تفویض اختیار کامل به ارتش آمریکا صادر می شود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان بسیار موفقیت آمیز بوده و وی از این بابت به آنها افتخار می کند.
 
گفتنی است ارتش آمریکا دیروز پنجشنبه از بزرگترین بمب غیر هسته ای این کشور موسوم به «مادر همه بمب ها» برای بمباران تونل های داعش در افغانستان استفاده کرد.
 
این در حالی است که هفته گذشته نیز، ترامپ در تصمیمی ناگهانی دستور حمله موشکی به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه را صادر کرد، اقدامی که از یک سو غیرقابل پیش بینی بودن رفتارهای ترامپ در جهت تشدید جنگ روانی علیه کشورهایی را نشان داد که همسو با واشنگتن عمل نمی کنند.
 
 حتی، تهدید ترامپ به آمادگی برای اتخاذ اقدام یکجانبه علیه برنامه هسته ای-موشکی پیونگ یانگ نیز در ادامه سیاست فعلی وی به ایجاد رعب و وحشت از بابت رفتارهای احتمالی واشنگتن، تلقی می شود.
 
در همین راستا، ترامپ مدعی شد: همه دقیقا می دانند آنچه که اتفاق افتاد این است که به ارتش خود اختیاراتی می دهم. آمریکا بزرگترین ارتش دنیا را دارد و آنها مثل معمول کار خود را خوب انجام دادند. برای همین است که ما به آنها اختیار تام دادیم.
 
وی در عین حال گفت: اعتماد من به ارتش آمریکا پشت همه موفقیت های اخیر آنها بوده است.
 
ترامپ در نهایت مدعی شد: اگر به آنچه که در ۸ هفته گذشته اتفاق افتاد و آنچه که در ۸ سال گذشته (تحت ریاست جمهوری باراک اوباما) اتفاق افتاد، دقت کنید؛ متوجه تفات های عظیم این دو مورد می شوید.
 
پنتاگون در توجیه استفاده از بزرگترین بمب غیر هسته ای آمریکا در افغانستان گفت: این حمله با هدف کاهش خطر عملیات های پاکسازی نیروهای آمریکایی و افغانستانی و در عین حال افزایش تخریب جنگنده ها و تسهیلات داعش انجام گرفت.

نظرات بینندگان