جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ | Friday, 28 April 2017
بروز رسانی شده: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۳۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما اعلام کرد با وجود تمام مقدمات فنی پیچیده‌ای که استفاده از هواپیماهای جدید در ناوگان هما داشته‌اند خوشبختانه استفاده مناسبی از هواپیماهای وارد شده به کشور صورت گرفته و امیدواریم این فرایند در رابطه با هواپیماهایی که در آینده نزدیک به ایران می‌رسند نیز طی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما اعلام کرد با وجود تمام مقدمات فنی پیچیده‌ای که استفاده از هواپیماهای جدید در ناوگان هما داشته‌اند خوشبختانه استفاده مناسبی از هواپیماهای وارد شده به کشور صورت گرفته و امیدواریم این فرایند در رابطه با هواپیماهایی که در آینده نزدیک به ایران می‌رسند نیز طی شود.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، فرهاد پرورش امروز (پنجشنبه) در مراسم امضای قرارداد نهایی با شرکت هواپیماساز ATR در پاسخ به سوال ایسنا درباره احتمال ورود نخستین بوئینگ خریداری شده به ایران در یک ماه آینده نیز تصریح کرد: طبق اصولی که در تمام قراردادها وجود دارد وقتی یک ایرلاین بنا به هر دلیلی توانایی دریافت هواپیمای خود را نداشته باشد شرکت هواپیماساز این فروند ساخته شده را به دیگر ایرلاین‌ها پیشنهاد می‌کند. اخیرا شرکت ترکیش ایرلاینز بنا به دلایلی از دریافت بوئینگ ۷۷۷ خود امتناع کرده؛ از این رو بوئینگ پیشنهاد دریافت این هواپیما را به ایران‌ایر ارائه کرده است.
 
پرورش گفت: در حال حاضر مسئولان بوئینگ در ایران هستند و مذاکرات ما با آن‌ها درباره تحویل این هواپیما ادامه دارد. در صورتی که مذاکرات با موفقیت انجام شده و دو طرف درباره جزئیات به توافق نهایی دست یابند می‌توان انتظار داشت که این هواپیما ظرف یک تا یک ماه و نیم آینده به ایران تحویل شود
 
وی تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده هواپیمای ایرباس ۳۲۱ وارد شده به ناوگان ایران در طول هفته‌های گذشته ۸۱۷ پرواز داشته که در جریان آن بیش از ۶۸ هزار مسافر جابجا شده‌اند. البته این هنوز فاصله‌ای جدی با ایده‌آل‌های ما دارد، زیرا این هواپیمای مدرن امکان این را خواهد داشت که در طول شبانه‌روز ۱۴ ساعت فعالیت کند.
 
وی با اشاره به وضعیت ایرباس ۳۳۰ خریداری شده از سوی ایران‌ایر توضیح داد: هواپیمای دوم وارد شده به ایران تاکنون حدود ۱۵۱ ساعت پرواز داشته و هواپیمای دوم نیز ۵۵ ساعت پرواز را به ثبت رسانده است. البته باید این را در نظر داشت که ما هنوز بسیاری از این پروازها را با وجود معلمان خلبان فرانسوی انجام می‌دهیم که طبق توافق‌های بین‌المللی باید در پروازهای نخست حضور داشته باشند. ایران‌ایر به طور همزمان آموزش ۲۹ خلبان و کمک خلبان را برای استفاده از این هواپیماها آغاز کرده است.
 
مدیرعامل ایران‌ایر درباره علت به طول انجامیدن قرارداد نهایی با شرکت ATR نیز توضیح داد: علت این موضوع نگرانی‌هایی بود که ما در جریان مذاکره برای خدمات پس از فروش داشتیم. موتورهای این هواپیماها را یک شرکت کانادایی تولید می‌کند که اعلام کرده بود برای ارائه خدمات به ایران نیاز به دریافت مجوز دوباره اوفک دارد که خوشبختانه در جریان مذاکرات نهایی، ATR اعلام آمادگی کرد تا زمانی که این شرکت مجوزهای لازم را اخذ کند به طور مستقیم در قرارداد با ایران، خدمات پس از فروش را ارائه خواهد کرد.
 
به گفته پرورش، حتی مذاکراتی نیز در زمینه ورود ایران به خط تولید قطعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای شرکت ATR صورت گرفته که می‌تواند در آینده به شکل رسمی دنبال شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدها
روز هفته ماه سال