arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶

ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد+فیلم / رئیسی: امروز میدان اجرای حقوق شهروندی است، نه انشا نویسی / شعارم کار و کرامت است / با دعوت مردم حجت بر من تمام شد/ این وضعیت حتما می تواند تغییر کند / کاندیدای همه مردم هستم

مسعود میرکاظمی از اعضای جبهه پایداری، فرهاد رهبر و نادر طالب زاده ار چهره هایی هستند که رئیسی را همراهی می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فوری/ابراهیم رئیسی برای ثبت نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد

ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت السلام رئیسی با حضور دز ورات کشور در انتخابات ثبت نام کرد.

رئیسی چندی پیش طی بیانیه ای اعلام کرد که مستقل به انتخابات ورود می کند. با این حال، او در میان گزینه های نهایی «جمنا» نیز قرار گرفته است.

براساس این گزارش، مسعود میرکاظمی از اعضای جبهه پایداری، فرهاد رهبر و نادر طالب زاده ار چهره هایی هستند که رئیسی را همراهی می کنند.

سخنان رئیسی در نشست خبری

حجت الاسلام رئیسی عصر جمعه پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: اساس تشکیلات نظام را مراجعه به آرای عمومی و رای مردمی شکل می دهد.

تولیت آستان قدس رضوی درباره حضور خود در انتخابات هم گفت: هر چه ملت تصمیم بگیرد. وظیفه ما معرفی به مردم است. آنانی که می شناسند، می شناسند و آنانی که نمی شناسند از منابع معتبر بررسی کنند.

رئیسی با بیان این که گاهی سخنانی و مطالبی مطرح می شود که به نظر می رسد با برخی از اغراض همراه است، افزود: حتما می دانم که اقشار مختلف مردم به دنبال آن هستند که شناخت واقعی نسبت به همه کاندیداها و من که در این عرصه حضور پیدا کرده ام ، داشته باشند.
وی با بیان این که اقدامات خوبی را هرکدام از دولت‌ها به سهم خود انجام داده‌اند که باید اقدامات خوب همه دولت‌ها و همه دولتمردان را ارج نهاد، اظهار کرد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده، وضعیت و شرایط کشور در وضعیتی است که مردم سوال می‌کنند چرا بیکاری هست؟ مردم نگران کسب و کار و رونق آن هستند.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آیا برون رفت از این وضعیت امکان ندارد؟ پاسخ آن است که با مدیریتی که فرای دسته جات سیاسی به کشور و اعتلای آن فکر کند، می‌توان این مشکلات را حل کرد.

وی اظهار کرد: مردم عزیز ما در هر انتخابات فرصتی دارند و نه فقط در این انتخابات؛ که گاهی به آنچه برگزیده اند و ارزیابی نسبت به آنچه انتخاب کرده اند و دو اراده کردن و تصمیم گرفتن برای آینده کشور. این در همه انتخاب ها وجود دارد.

در پاسخ به این سوال که آیا به مردم قول می دهید در هر شرایطی در حرف و عمل به قانون پایبند باشید؟ افزود: پایبندی به قانون نتیجه عمل به ویژه برای کسانی است که مجری قانون هستند.

وی ادامه داد: امروز تحت نظام دموکراسی انتخابات و مراجعه به رای مردم بدون توجه و پایبندی به قانون امکان پذیر نیست. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: کاندیداها باید بیش از مردم خود را به قانون پایبند بدانند. حامیان کاندیداها و ستادهای انتخاباتی کاندیداها باید خود را در چارچوب قانون ببینند.

رئیسی افزود: آنچه می تواند برای کاندیدا و دست اندرکاران انتخابات محور باشد، قانون است.

خبرنگاری از رییسی پرسید مهمترین انگیزه شما برای ورد به انتخابات و ثبت نام چیست گفت: از تصمیم گیری سخت همین مساله در زندگی من بود که از یک سو تولیت آستان قدس که مسوولیت دلچسب و دلنشین و از سوی دیگر نگاه به زندگی و مشکلات مردم بود. 
به ویژه بعد از درخواست ها و دعوتی که از حوزه های مختلف از بنده شد علیرغم میل شخصی فکر کردم که علایق شخصی را کنار زده و انتخاب مردم را برگزینم.

رییسی در پاسخ به این که سوال که اگر در انتخابات پیروز شدید برنامه اقتصادی شما چیست گفت: کشور فرهیختگانی در حوزه اقتصادی دارد و افرادی در حوزه علم و دانش و عمل و اجرا امتحان خود را پس دادند. حتما نگاهم ، نگاه خاص سیاسی نیست.  بگذارید بعد از 38 سال کشور را که می خواهد الگوی جهان باشد با استفاده از فرهیختگان و صاحب نظران گام های ارزشمندی در حوزه اقتصادی بردارد. قطعا برنامه اقتصادی مفصلی دارم که بعد اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که جمنا را قبول ندارید که اعلام برائت کردید گفت: اگر بیانیه من را دیده باشید جمعی از دلسوزان انقلاب دور هم آمدند که انسجام بین این نیروها گام ارزشمندی است. در نشست اول گفته بودم که آمادگی برای حضور ندارم ولی در نشست اول اسم من توسط برخی شرکت کنندگان مطرح شد که ابراز محبت کردند و از این تریبون از آنها تشکر می کنم. کاندیدای همه مردم ایران و دلسوزان انقلاب و کسانی که دلشان برای اعتلای کشور می تپد قرار بگیرم. یعنی خودم را منحصر به یک مجموعه یا عنوان خاص یا جریان سیاسی خاص نمی بینم.

رییسی در پاسخ به این سوال که شعار دولت شما چیست گفت: شعار دولت من کرامت و کار است. دو عنوانی که نیاز کشور است. کار که دولت با تمام قوا و ظرفیت تلاش می کند تا امید بخش باشد برای کسانی که در جستجوی کار هستند .
و کرامت به این معنی که نگاه دولت به مردم کریمانه و با کرامت است و چیزی که مردم نگرانند مساله فساد اداری است که زیبنده نظام نیست و کارمندان نگران از فساد هستند که باید با کمک آنها نظام سالم اداری را به ارمغان آورد.

وی در پاسخ به این که شما عکس هایی را با برخی فقرا گرفته اید که شائبه تبلیغات انتخاباتی دارد گفت: ماموریت بنده در آستان قدس کمک به مردم و فقرا بوده است و خودم و همکارانم در این ماموریت تلاش کردیم که خواست عمومی و نظر رهبری را تامین کنیم.
بعد از تصمیم به ورود به انتخابات به دوستان نیز گفتم کارهایی را انجام بدهم که شائبه انتخاباتی ایجاد نکند.

رییسی در پاسخ به این که سوال که شما کاندیدای نهایی جمنا بودید ولی به صورت مستقل وارد انتخابات شدید، ارتباط شما با جمنا چیست؟ آیا به ائتلاف اصولگرایان اعتماد نداشتید گفت: در این اطلاعیه خارج از چارچوب احزاب سیاسی و دستجات که در اساسنامه جمنا هم ذکر شده به عنوان جبهه خود را معرفی کردند ولی من در اعلام کاندیداتوری از حسن ظن افراد جبهه انقلاب اسلامی تشکر می کنم. چرا که به عنوان کاندیدای مستقل به همه مردم و گروها و جریانات تعلق دارم. 

وی در پاسخ به سوالی درباره حقوق شهروندی گفت: حقیقت این است که حقوق شهروندی چندبار نوشته شده است . نوشتن بسه است . و چند بار در عمر اداری بنده یک بار در قوه قضاییه و یکبار در دستگاه اجرایی این حقوق نوشته شده است و امروز باید اجرا شود نه انشا نویسی.
رییسی درباره دیدگاه دولتش درباره سوریه نیز گفت: حل مساله سوریه توسط سوری ها باید انجام شود و حضور خارجی ها حتما ایجاد مشکل می کند و دخالت دولت های خارجی در سوریه درست نیست. باید اجازه دهند مردم سوریه آینده سوریه را خود رقم بزنند.

 
 
 
نظرات بینندگان