arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶

رئیس جمهور:۶۳۰هزار شغل در کشور ایجاد شد/ تقویت تولید اساس کار است

رئیس جمهور گفت: طبق آمار مقایسه ای پایان زمستان۹۴ و ۹۵، بیش از ۶۳۰ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شد که این میزان در تابستان۹۴ نسبت به ۹۵ بالغ بر۷۲۴هزار شغل بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور گفت: طبق آمار مقایسه ای پایان زمستان۹۴ و ۹۵، بیش از ۶۳۰ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شد که این میزان در تابستان۹۴ نسبت به ۹۵ بالغ بر۷۲۴هزار شغل بوده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، حسن روحانی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع مدیران و مسئولان استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن اشاره به آمارهای اشتغال زایی در سطح کشور، بیان داشت: ایجاد بیش از ۶۳۰هزار شغل در کشور تا زمستان سال۹۵، نشان می دهد که تحولات خوبی در این زمینه رخ داده که تنها شش کشور در دنیا قادر هستند این میزان شغل را در طول یک‌سال ایجاد کنند لذا این امر یکی از دستاوردهای نظام است.
 
وی افزود: سال جاری به نام اشتغال و تولید نامگذاری شده چرا که تولید، اساس کار در کشور در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و ... است که امروز خوشبختانه ظرفیت های خوبی در کشور وجود دارد که از جمله آنها جوانان مستعد، دانشجویان، دانش آموزان و ... را می توان نام برد.
 
تحولات خوبی در کشور رخ داده است
 
رئیس جمهوری ایران اسلامی همچنین با اشاره به نشست هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: اعضای شورا بر روش های تحقق شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی از لحاظ فرهنگی مباحثی را مطرح کردند که در آن نشست نیز بنده اعلام کردم در آمار ارائه شده مقایسه ای در تابستان ۹۵ نسبت به سال گذشته بیش از ۷۲۴ هزار شغل ایجاد شده است و این میزان تا زمستان به ۶۳۰هزار شغل رسید که درباره آن باید گفت در اصل اشتغال زایی بیش از ۸۰۰ هزار مورد بوده است اما منظور از آمارها، اشتغال خالص محسوب می شود چرا که به هر طریق عده ای نیز در طول سال به بیکاران افزوده می شوند اما به هر روی، این آمار قابل توجه هستند.
 
روحانی بیان داشت: برای اینکه مردم بدانند میزان اشتغال زایی بیش از ۶۳۰ هزار شغل در کشور چه میزان است باید گفت تنها شش کشور در سطح جهان هستند که قادر به ایجاد بیش از ۶۰۰ هزار شغل در طول یک‌سال هستند، همچنین باید گفت این میزان شغل آفرینی در زمانی صورت گرفته که نفت ۱۴۰ دلاری به ۴۰ یا ۵۰ دلار رسید که بعضا یک سوم و یا یک چهارم شرایط سال های قبل بود لذا از این لحاظ باید گفت خوشبختانه تحولات خوبی در کشور رخ داده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ایجاد ۶۳۰هزار شغل در سطح کشور اگر چه مناسب است اما کافی نیست، افزود: در طول سال گذشته برای اولین بار در سطح کشور یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر بیکار در کشور شناسایی شدند و این امر از یک سو نشان می دهد که امید در بین مردم وجود دارد چرا که اگر نسبت به شرایط کشور ناامید بودند اصلا جویای کار نبودند اما از سوی دیگر نیز نشان می دهد که باید در زمینه اشتغال زایی اقدام کرد.
 
باید یک گام جدی برای ایجاد اشتغال در کشور برداشت
 
رئیس جمهوری ایران اسلامی گفت: در طول سال گذشته توانسته ایم قریب به ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بیکاران را به بازار کار رهنمود سازیم که این میزان قابل توجه است اما از سوی دیگر نیز باید به این مهم توجه کرد که در همین مدت ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت بیکار کشور افزوده خواهد شد اما در هر حال باید یک گام جدی برای ایجاد اشتغال در کشور برداشت که این امر در گرو همراهی همه مسئولان قوای سه گانه و مردم است چرا که دولت به تنهایی از پس چنین کاری بر نخواهد آمد.
 
روحانی بیان داشت: طبق قانون اساسی حتی قوای نظامی مانند ارتش، سپاه و بسیج نیز باید به عرصه کارآفرینی وارد شوند و دولت ظرفیت های این نهادها را باید در راستای اشتغال زایی به کار گیرد.
 
وی افزود: اشتغال زایی دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در اجرای آن همه باید به میدان آیند و دولت نیز وظیفه دارد تا از توان همه ظرفیت های کشور در این راه استفاده کند چرا که وقتی بیکاری در خانواده ای وجود دارد نشاط اجتماعی و خانوادگی آنها نیز دستخوش تغییراتی می شود لذا باید در زمینه اشتغال زایی کارهای اساسی انجام داد.

نظرات بینندگان