arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

شاخص کل بورس افزایش یافت / جولان تک سهم ها در بازار

در پایان معاملات امروز چهارشنبه 16 فروردین ماه 1396 ، شاخص کل بورس 42 واحد افزایش داشت و به رقم 77689 واحد رسید. در این راستا، نمادهای شتران با 27 واحد ، شبندر با 15 واحد ، شبریز با 15 واحد ، بیشترین تاثیرمثبت و رمپنا با 34 واحد ، آپ با 15 واحد ، همراه با 15 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 175 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصادی «انتخاب»؛ مهدی نوروزی: در پایان معاملات امروز چهارشنبه 16 فروردین ماه  1396 ، شاخص کل بورس 42 واحد افزایش داشت و به رقم 77689 واحد رسید. در این راستا، نمادهای شتران با 27 واحد ، شبندر با 15 واحد ، شبریز با 15 واحد ، بیشترین تاثیرمثبت و رمپنا با 34 واحد ، آپ با 15 واحد ، همراه با 15 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 175 میلیارد تومان رسید.

در بازار فرابورس شاخص کل با 3 واحد افزایش به رقم 889 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 75 میلیارد تومان رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای معاملاتی شپاکسا( پاکسان) با رقم تقریبی 6 میلیارد و 700 میلیون تومان ، خساپا ( سایپا ) با رقم تقریبی 6 میلیارد و 100 میلیون تومان ، لکما ( کارخانجات مخابراتی ایران ) با رقم تقریبی 3 میلیارد و 800 میلیون تومان ، خصدرا ( صنعتی دریایی ایران )  با رقم تقریبی 3 میلیارد و 700 میلیون تومان ، خودرو ( ایران خودرو ) بارقم تقریبی 3 میلیارد و  400 میلیون تومان می باشد

در بازار چه خبر بود؟

در گروه کاشی و سرامیک ،  نمادهای این گروه مورد توجه اهالی بازار قرار گرفت در این راستا نماد معاملاتی کترام ( تکسرام ) با وجود  ارائه اطلاعیه شفاف سازی در سامانه کدال در روز گذشته و اعلام این موضوع که تاکنون رویداد بااهمیتی که منجر به تغییر سود هر سهم این شرکت گردد ویا مستلزم افشا باشد اتفاق نیفتاده است بار دیگر با افزایش تقاضا مواجه بود و در دقایقی از بازار صف خرید نیز شد .

نمادهای معاملاتی کساوه ( صنایع کاشی و سرامیک سینا ) ، کلوند ( کاشی الوند ) ، کسعدی ( کاشی سعدی ) و کهرام ( تولیدی گرانیت بهسرام ) نیز صف خرید داشتند. 

درگروه های دیگر بازار ، نماد معاملاتی فاراک ( ماشین سازی اراک ) بعد از مدت ها با افزایش تقاضا مواجه شد و با حجم معاملات بیش از 13 میلیون برگه سهمی در قیمت 1947 ریال به صف خرید رسید.

از سوی دیگر نماد معاملاتی فاذر ( آذر آب ) نیز با افزایش تقاضا مواجه شد و در قیمت 3331 ریال صف خرید قیمتی تشکیل داد.

نماد معاملاتی حفاری ( حفاری شمال ) نیز در قیمت 3510 ریال صف خرید شد .

نماد معاملاتی شپلی (شرکت پلی اکریل ایران ) در اطلاعیه شفاف سازی اعلام کرده است که هیچ گونه اخبار و اطلاعات مهم که باعث تغییر بااهمیت بر گزارش پیش بینی درآمد منتهی به 30 آذر 1396 شود وجود ندارد و کماکان آخرین پیش بینی درآمد هرسهم معتبر می باشد بااینحال ، شپلی در ادامه روند افزایش قیمت سهام خود توانست با ثبت حجم معاملات بیش از 49 میلیون برگه سهمی در قیمت 689 ریال صف خرید شود. 

گفتنی است شپلی تنها در 10 روز کاری قیمت سهامش بیش از 50 درصد رشد داشته است .
نماد معاملاتی شاوان ( پالایشگاه نفت لاوان ) نیز با اقبال بازار مواجه شد و در قیمت 13489 ریال به صف خرید رسید .

نماد معاملاتی رتاپ ( تجارت الکترونیک پارسیان ) نیز در راستای روند افزایشی روز گذشته خود  در قیمت 3089 ریال صف خرید پرحجمی را تشکیل داد.

نماد معاملاتی شپاکسا ( پاکسان ) با ثبت حجم معاملات بیش از 12 میلیون برگه سهمی  در قیمت 5605 ریال صف خرید شد.

نماد معاملاتی خکاوه ( سایپا دیزل ) با افزایش تقاضا مواجه شد و در قیمت 806 ریال صف خرید شد ، حجم معاملات خکاوه به بیش از 18 میلیون برگه سهم رسید.

نماد معاملاتی حتاید ( تاید واتر )  با حجم معاملات بیش از 2 میلیون برگه سهمی در قیمت 3572 ریال صف خرید شد.

در بازار فرابورس پایه با دامنه نوسان روزانه 10 درصد ،  افزایش قیمت در نماد معاملاتی خصدرا ( صنعتی دریایی ایران ) همچنان ادامه دار بود به نحوی که خصدرا با حجم معاملات بیش از 4 میلیون و700 هزار سهمی و ثبت ارزش معاملات بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومانی توانست به صف خرید نیز برسد .

در پایان معاملات امروز نمادهای  ثاباد به دلیل تعديل پيش بيني درآمد هر سهم ، وصنا جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي  ، وارس برای برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و فن آوا جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام متوقف شدند 

نظرات بینندگان