arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

توهین وقیحانه احمدی نژاد به آیت الله هاشمی: آن آقایی که مُرد، فرمان حمله به من را صادر کرد / سال 88 گفتم، صحنه را فلانی اداره می کند، طرف مقابل من هم تایید کرد/ دوره من، بهترین دوره 70 سال اخیر بود / به پیر به پیغمبر ما بهتر از شما بلدیم تهمت بزنیم / مگر اصولگرایان در 84 از من حمایت کردند؟! / تنها آدم بی تناقضم / بدلی برای بقایی در نظر گرفته ایم

برجام یک سند تایید شده توسط نهادهای مختلف است. اما مشکل کجاست، مشکل اطلاعاتی است که درباره این سند به مردم داده شده است، هر دو طرف، اطلاع رسانی درستی نداشتند. ظرفیت هایی تعریف کردند و ادعاهایی را برای نتایج این سند عنوان کردند که واقعیت نداشت. یکی از مهمترین ادعاها عدم اعمال تحریم جدید بود، وقتی تحریم شدیم مجددا، مسئولین شکایت نکردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توهین وقیحانه احمدی نژاد: آن آقایی که مُرد، فرمان حمله به من را صادر کرد / سال 88 گفتم، صحنه را فلانی اداره می کند، طرف مقابل من هم تایید کرد/ دوره من، بهترین دوره 70 سال اخیر بود / به پیر به پیغمبر ما بهتر از شما بلدیم تهمت بزنیم / مگر اصولگرایان در 84 از من حمایت کردند؟! / تنها آدم بی تناقضم

نشست خبری محمود احمدی نژاد برگزار شد.

به گزارش «انتخاب»؛ احمدی نژاد پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اش هیچ نشست خبری برگزار نکرد و اخبار وی صرفا از طریق رسانه های وابسته به وی منتشر می شد.

متن سخنان او در زیر می آید:

* دفاع از انقلاب به معنای دفاع از دستگاهها و نهادها نیست. تا رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب فاصله طولانی داریم. مرز جغرافیایی و نژادی نداریم. سخن من و خطاب من جهانی است.

* فشارها روی مردم به خاطر سوء مدیریت است و حل آن نیازمند مدیریت مردمی است.

*بازی با آمار و ارائه اطلاعات نادرست، بر اعصاب و روان جامعه تاثیر منفی گذاشته است و این باعث اخلال در بازار شده است.

*شواهد نشان می دهد دهها سال به عقب برگشته ایم.

*در حوزه سیاست خارجی با داشتن اختیارات وسیع و ادعاهای بزرگ و دادن امتیازهای بزرگ‌تر، دستاورد ملموسی وجود نداشته است.

*من برنامه ای برای ریاست جمهوری ندارم، من از اقای بقایی بعنوان نامزد اصلح حمایت می کنم.

*برجام یک سند تایید شده توسط نهادهای مختلف است. اما مشکل کجاست، مشکل اطلاعاتی است که درباره این سند به مردم داده شده است، هر دو طرف، اطلاع رسانی درستی نداشتند. ظرفیت هایی تعریف کردند و ادعاهایی را برای نتایج این سند عنوان کردند که واقعیت نداشت. یکی از مهمترین ادعاها عدم اعمال تحریم جدید بود، وقتی تحریم شدیم مجددا، مسئولین شکایت نکردند. 

*احمدی نژاد حاضر به پاسخگویی به سئوالی در مورد اختلال ها و بی ثباتی ارزی شد. کسانی که باید بازار را کنترل کنند، خود سکه خرید و فروش می کردند.

* دائم تهمت می زنند، می گویند 12 هزار میلیارد فساد شده. بیایید اثبات کنید. چقدر اتهام زند. تمام اتهامات تاریخ را به من زدند. آیا اثبات کردید؟ 

* به خدا به پیر به پیغمبر ما بهتر از شما بلدیم تهمت بزنیم!  ولی اعتقادی به این کار نداریم. اتهاماتتان را اثبات کنید.            

*آن اقایی که مرد، فرمان حمله به ما را صادر کرد.
                                        
* چند کارشناس را فرستادند (۶۰۰-۷۰۰ میلیون، ۳۰۰ میلیون دادند به آن‌ها) نهاد ریاست‌جمهوری را شخم بزنند تا علیه ما سند پیدا کنند.

*احمدی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار «انتخاب»: آقایی که مسئول مذاکره هسته‌ای بود بعد از یک سخن‌‌رانی من گفت به چه حقی حرف زدی و ۴۵ دقیقه به من توهین کرد، من گفتم من تو را خودم انتخاب کردم.

* اگر دوباره رییس‌جمهور می‌شدم، بعضی افراد در دولت حضور نخواهند داشت. مُر قانون اساسی هم باید اجرا شود

* دلیلی برای ردصلاحیت احمدی نژاد وجود ندارد.

*دوره ریاست جمهوری من، بهترین دوره 70 سال اخیر است.

* راضی به حصر و ممنوع التصویری و زندان هیچ کس و در هیچ جای دنیا نیستم/ به همین خاطر در دوران 8 ساله، بدترین انتقادات را تحمل کردیم/ خدا همه را آزاد کند/ من همه 7 میلیارد مردم دنیا را دوست دارم

*در آن مناظره معروف سال 88، گفتم «من به شما علاقه دارم...» ، واقعا دوست دارم همه را

*خبرنگار خطاب به احمدی نژاد: ممنونم از کسانی که این نشست را ترتیب دادند و کسانی را هم به عنوان «کف زن» آوردند که اینجا تشویق کنند.  پاسخ احمدی نژاد: ما همه باید به هم احترام بگذاریم. کی گفته در نشست خبری کف نمی زنند؟ من در نیویورک هم حرف زدم کف زدم.

*ما همه باید به هم احترام گذاریم/جمع شده ایم که با هم به تفاهم برسیم/ ورود ما انتخابات را دو قطبی می کند یا سه قطبی؟/ مقام معظم رهبری فرمودند نیا که دو قطبی نشود/ شما می گویید بیایید دو قطب را می شکنید.

هیچ دو نفری را نمی بینید که مثل من باشند جز من و اقای بقایی.

*احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی در مورد حمایتش از مرتضوی گفت:  بنده سال ۸۸ درباره کهریزک صحبت کردم. ماجرای کهریزک ربطی به دولت نداشت

سال ۸۴ مگر اصولگرایان از من حمایت کردند؟! فشار هم آوردند که کاندیدا نشوم.

 تنها فردی هستم که شما نمی‌توانید در حرف‌ها و صحبت‌هایش تناقض پیدا کنید.

رهبری توصیه کردند کاندید نشوم، نگفتند که بی تفاوت باشم.

*‏احمدی نژاد خطاب به خبرنگار: شما برای مایی! من همه شما رو دوست دارم / در سال ۸۸ چه زمانی ما به بزرگان نظام #اتهام زدیم؟!/ من گفتم صحنه را فلانی دارد اداره میکند و ان فردی که طرف مقابل من نشسته بود تایید کرد. گفتم فرزندان فلانی چگونه میلیاردر شدند

اگر واقعا به کسی توهین کرده باشم من عذرخواهی میکنم! من به مردم خس و خاشاک گفتم؟

من پای همکارانم هستم یعنی پای حق هستم. سفرهای استانی برای تبیین راه امام بوده است. من سال ۸۴ قصد نامزد شدن نداشتم

آقای رحیمی گفته من ایشان را فروخته ام؟ من از ایشان دفاع کردم. آقای رحیمی  یک ریال در زندگی اش نیست! رحیمی مظلوم است

دلیلی برای رد صلاحیت بقایی نیست. من همه تلاشم را می کنم تا او تائید صلاحیت شود اما بدلی هم برای او در نظر گرفته ایم.
نظرات بینندگان