arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶

نمازی که ساعتِ قبول توبه آدم(ع) بود

پیامبر(ص) رمز و راز وقت نمازهای یومیه را برای عالم یهودی تشریح فرمودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیامبر(ص) رمز و راز وقت نمازهای یومیه را برای عالم یهودی تشریح فرمودند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران ،شاید این سؤال در ذهن مسلمانان ایجاد شده باشد که علت اینکه نمازهایمان را در پنج نوبت می‎خوانیم چیست؟ پیامبر گرامی اسلام(ص) علت آن را به یک یهودی پاسخ می‎دهد. در شماره قبل به اسرار وقت نمازهای ظهر و عصر اشاره کردیم که ذیل همین خبر قابل مشاهده است.
 
وقت نماز مغرب، ساعتی که توبه آدم(ع) پذیرفته شد
 پیامبر(ص) درباره راز وقت نماز مغرب به عالم یهودی فرمود:  اما نماز مغرب این همان ساعتى است که خداوند توبه آدم را پذیرفت و فاصله بین موقعى که از درخت نهی‎شده خورد تا وقتى که توبه ‏اش را قبول کرد، سیصد سال از سالهاى دنیا بود و در آخرت یک روز مانند هزار سال است، از وقت نماز عصر تا عشاء. آدم سه رکعت نماز خواند یک رکعت براى خطایش و یک رکعت براى خطاى حوا و یک رکعت براى توبه خود خداوند؛ این سه رکعت را بر امت من واجب کرد است. این ساعت استجابت دعا است خداوند به من وعده داده که مستجاب کند دعاى کسى را که در این ساعت او را می‎خواند. این بود نمازهایى که خداوند مرا به آن مأمور کرده و فرموده است‏ «فَسُبْحانَ اللَّهِ حِینَ تُمْسُونَ وَ حِینَ تُصْبِحُونَ‏.»
 
نماز عشا نوری برای قبر و قیامت مؤمنین
اما نماز عشاى آخر چون قبر تاریک است و قیامت نیز تاریک است خداوند من و امتم را به این نماز مأمور کرده است تا برای آنها قبر را نورانى کند و به آنها بر صراط نور عنایت شود. هر قدمى که براى نماز عشا بردارد، خداوند جسدش را بر آتش حرام می‎کند و این نمازى‏ است که خداوند براى پیامبران قبل از من انتخاب کرده است.
 
نمازی که فرشتگانِ روز و شب شاهد آنند
اما نماز صبح زیرا خورشید وقتى بر دو شاخ شیطان طلوع می‎کند، خداوند مرا مأمور کرده که نماز صبح را به جا آورم قبل از طلوع آفتاب و پیش از آنکه کافر براى خورشید سجده کند امت من براى خدا سجده کنند و سرعت در (ادای) این نماز محبوب‎تر است نزد خدا و این نمازى است که ملائکه شب و ملائکه روز هر دو شاهد آن هستند.
نظرات بینندگان