arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶

پوشش تعطیلات پایانی نوروز توسط اورژانس/ آماده باش 156 پایگاه ویژه روز طبیعت در تهران

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تعطیلات پایانی نوروز توسط اورژانس پوشش داده می شود، گفت: 156 پایگاه اورژانس ویژه روز طبیعت در تهران در حالت آماده باش هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تعطیلات پایانی نوروز توسط اورژانس پوشش داده می شود، گفت: 156 پایگاه اورژانس ویژه روز طبیعت در تهران در حالت آماده باش هستند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، پیرحسین کولیوند با تاکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی ویژه روزهای پایانی تعطیلات نوروزی توسط مردم و مسافران، اظهار کرد: تعطیلات پایانی نوروزی نیز به طور کامل توسط اورژانس پوشش داده می شود.
 
وی با بیان اینکه مرکز اورژانس تهران برای تعطیلات پایانی نوروز و روز 13 بدر، روز طبیعت تمهیدات ویژه ای اندیشیده است، افزود: 135 پایگاه درون شهری اورژانس و 21 پایگاه جاده ای در تهران برای تعطیلات پایانی نوروز در حالت آماده باش هستند.
 
سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: همچنین مرکز ارتباطات اورژانس و سامانه 115 برای دریافت تماس های مردمی در آمادگی کامل قرار دارد.
 
 وی تصریح کرد: پایگاه اورژانس هوایی با شعاع عملیاتی 150 کیلومتر مربع نیز برای انجام ماموریت در حالت آماده باش است.
 
  کولیوند گفت: 110 دستگاه آمبولانس،25 دستگاه در بوستانها و موتور لانس اماکن تفریحی به منظور ارائه خدمات به مردم در روز طبیعت در شهر تهران در حالت آماده باش هستند.
 
وی با اشاره به آمادگی ایستگاه های سلامت در محورهای ورودی و خروجی شهر تهران برای ارائه خدمات به مسافران در مسیرهای رفت و برگشت به تهران، تاکید کرد: هماهنگی با ستاد هدایت بیماران دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در شهر تهران برای پذیرش بیماران نیز انجام شده است.
 
توصیه‌های بهداشتی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در طرح سلامت نوروزی 96
 
سرپرست اورژانس کشور به آمادگی اتوبوس آمبولانس های اورژانس به تعداد هفت دستگاه برای ارائه خدمات در شهر تهران اشاره و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که در روزهای پایانی تعطیلات نیز نکات ایمنی را رعایت کنند و از مصرف لبنیات غیربهداشتی و غیرپاستوریزه خودداری کنند.
 
وی افزود: شیر دام باید 3 تا 5 دقیقه جوشیده شود تا عاری از میکروب شود و زمان کافی برای شستشوی صحیح دست حداقل 20ثانیه باشد که معادل زمان فرستادن 5 صلوات است.
 
کولیوند تاکید کرد: کودکان در برابر اسهال و آنفلوانزا بسیار آسیب پذیر تر هستند و توجه کنید که در هنگام بیماری سالمندان برای مراجعه به پزشک تاخیر نکنیم، همچنین بیماران دیالیزی و پیوندی، بیماران دیابتی در برابر آنفلوانزا آسیب پذیرتر از سایر افراد هستند لذا حتما واکسن سالانه آنفلوانزای خود را تزریق کنند.
 
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در طرح سلامت نوروزی سال 96 اظهار کرد: بیمار مبتلا به سل اگر دو هفته درمان مناسب شود، دیگر انتقال دهنده بیماری سل نخواهد بود.
 
وی گفت: زنان باردار مبتلا به علائم تنفسی مانند سرفه از مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنند و لازم است که مردم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید و در هنگام سفر ترجیحا از میوه های دارای پوست استفاده کنند.
 
براساس گزارش روابط عمومی اورژانس کشور، سرپرست اورژانس کشور تاکید کرد: امیدواریم که مردم و مسافران نوروزی در هر جای کشور که حضور دارند با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی تعطیلات خوبی را پشت سر بگذارند.
نظرات بینندگان