arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

انتقاد امام جمعه یزد از کیفیت پایین خودرو داخلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای داخلی، گفت: مردم به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی ماشین خارجی می‌خرند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با وی که به مناسبت تبریک ایام نوروز انجام شد، با اشاره به اینکه توجه به نام‌گذاری سال‌ها نباید به شعار خلاصه شود، اظهار داشت: مسئولان باید در ارتباط با تحقق شعار سال توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که هر سال به ویژه امسال مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند، بحث تولید و اشتغال است که در نام‌گذاری سال هم این دو موضوع مهم آورده شده است.

ناصری یزدی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید در ارتباط با بحث تولید به آن توجه صورت گیرد، بحث پایین آمدن قیمت تمام شده تولیدات به ویژه محصولات استان یزد است.

امام جمعه یزد این موضوع را یکی از وظایف دولت دانست و گفت: دولت باید در ارتباط با سود تسهیلات و دیگر هزینه‌هایی که برای تولید کنندگان وجود دارد به گونه‌ای گام بردارد که زمینه کاهش بهای تمام شده محصولات فراهم شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد تصریح کرد: علاوه بر دولت، تولید کنندگان هم بعضی مواقع موانعی در راه کاهش بهای تمام شده ایجاد می‌کنند که یکی از این موانع، ایجاد هزینه‌های اضافه و تشریفات بی‌جا است.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی موارد دیده می‌شود که هنوز هیچ کار تولیدی در شرکت ایجاد نشده ولی اقدامات بسیار زیادی در زمینه دیوارکشی‌ها و ساختمان‌سازی و حتی ایجاد دفاتر در نقاط مختلف انجام می‌شود که می‌توان بسیاری از آنها را حذف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از حوزه‌هایی که نقش مهمی در توسعه اشتغال و تولید کشور دارد را روستاها دانست و افزود: متاسفانه به دلایل مختلفی الان روستاییان در حال مهاجرت به شهرها هستند که این موضوع همین الان هم مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است.

ناصری یزدی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم روستاییان دوباره به روستاها باز گردند، لازم است که تسهیلات و تمهیداتی در نظر گرفته شود که زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در روستاها فراهم شود.

رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با انتقاد از کیفیت پایین برخی محصولات تولیدی داخل کشور، گفت: این که محصولات صادراتی ایران به دلیل کیفیت پایین به کشور بازگشت داده شوند بسیار بد و نامناسب است.

وی تصریح کرد: کشور ایران در زمینه‌های مختلف علمی به پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی دست پیدا کرده است ولی متاسفانه در برخی صنایع از جمله صنعت خودروسازی اقدامی در زمینه پیشرفت انجام نشده است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه اگر مسئولان به کیفیت تولید خودروهای داخلی توجه می‌کردند مردم ایران اقدام به خرید خودروهای خارجی نمی‌کردند، گفت: آمار واردات خودرو در کشور زیاد است و دلیل اینکه مردم به سمت خرید خودروهای خارجی می روند و این هزینه های سنگین را به کارخانه های خارج از کشور می پردازند، کیفیت پایین خودروهای داخلی است.

امام جمعه یزد بر ضرورت افزایش کیفیت محصولات داخل کشور تاکید کرده و گفت: متاسفانه برخی تولید کنندگان به جای اینکه سود خود را در فروش بیشتر ببیند، اقدام به فروش جنس بی‌کیفیت می‌کنند و به دنبال سودآوری در یک بار فروش هستند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: این اقدام شاید در مرحله اول برای تولید کنده سود داشته باشد ولی مطمئنا مردم دیگر نسبت به خرید محصولات وی اقدام نمی‌کنند و در دراز مدت با ضرر و شکست مواجه می‌شود.
نظرات بینندگان