arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

رستم قاسمی: من سرهنگ نیستم، سربازم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قاسمی که یکی از کاندیداهای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 است بار دیگر از دولت انتقاد کرد.

متن گفتگوی صراط نیوز با قاسمی در زیر می آید:

* در انتخابات سال 92، کلیدواژه هایی ماند سرهنگ و حقوقدان، بارها میان نامزدها رد و بدل شد. عده ای پا را فراتر گذاشته و این واژه ها را در نتیجه انتخابات تعیین کننده دانستند. این نزاع حتی پس از انتخابات هم ادامه داشته است. شما خود را جزء کدام دسته می داید؟

من سرهنگ نیستم، من سربازم و ایمان دارم که سرپیچی از فرمان رهبر، ثمره ای جز تبدیل پیروزی "بدر" به شکست "احد" نداشته و نخواهد داشت. در واقع، قبل از آنکه سردار و پاسدار باشم، سرباز ولی فقیه زمان و سرباز وطنم بوده و هستم و برترین افتخار حیاتم، دفاع از اسلام و ایران در رکاب حضرت امام است و از اینکه در آن ایام توفیق هم قطاری و هم رزمی با قهرمانان ایران عزیز را داشته ام به خود می بالم.

* یکی از عرصه هایی که نزاع "سرهنگ – حقوقدان" در آن به شکل جدی شکل گرفت، موضوع دیپلماسی و مصداق هایی مانند مذاکرات هسته ای بود. دولت تدبیر و امید، به صراحت منتقدان خود را در دسته سرهنگ ها قرار داد و با روش خاص خود مذاکرات را به برجام رساند و پس از آن هم شاهد نقض مکرر توافق از سوی طرف مقابل بودیم. نظر شما درباره دیپلماسی اتخاذشده در دولت فعلی چیست؟

همان طور که عرض کردم من سرهنگ نیستم، سربازم و خوب می دانم که نتیجه اعتماد به دشمن، عقب نشینی و شکست و تسلیم و ذلت است.  در واقع، من سربازان را بهتر از اهالی دیپلماسی غیرعزتمندانه ای می دانم که در آن، یک گام عقب نشینی، صد قدم پیشروی دشمن را بدنبال خواهد داشت. من و همه سربازان و مدافعان اسلام و ایران عزیز به این کلام حضرت امام خمینی(ره) اعتقاد داریم که: "اگر به خدا توکل کنید و تواناییهای خود را بشناسید قادر به انجام هر کاری خواهید بود."  من سربازم و مطیع فرماندهی هستم که خود را انقلابی می داند و نه دیپلمات!

* بسیاری از مسئولان دولت جزء قشر ثروتمند جامعه به شمار می روند. برخی از آنها نوعی زندگی اشرافی را برگزیده اند و سال هاست که به این سبک زندگی خو گرفته اند. به نظر شما، آیا با زندگی اشرافی، می توان درد جامعه را درک کرد و برای آن چاره اندیشید؟ اگر شما به جایگاه ریاست دولت برسید، در برخورد با این خوی اشرافی گری چه خواهید کرد؟

من یقین دارم که نبرد میان فقر و غنا، نبردی دائمی است و رفاه طلبی هیچگاه با انقلابی گری و فرهنگ و مدیریت جهادی سازگار نبوده و نخواهد بود. من سربازم و عمری را در لباس پاسداری از انقلاب اسلامی و کشور عزیزم سپری کرده ام و به سربازی و سربلندی خو کرده ام و زندگی مرفه اما آمیخته با ذلت را جز با ننگ و عار نمی دانم و به رسم همه پاسداران و سربازان شجاع اسلام تا آخرین رمق و قطره خون در راه حفظ استقلال و ایمان و غرور ملت مسلمان ایران، تلاش خواهم کرد، خواه در سنگر سازندگی و آبادانی ایران عزیز و خواه در سنگر دفاع و جهاد.

* شما از جمله مدیرانی هستید که حتی قبل از حضور در وزارت نفت، به دلیل جایگاه خود در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با دولت های متعددی همکاری کرده اید. از این همکاری کمی بیشتر بگویید.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همان طور که از نامش پیداست یکی از بازوهای مهم اقتصادی کشور به شمار می رود و تلاش دارد که باری از دوش دولت برداشته و به اقتصاد مقاومتی کمک کند. نمونه ای از این اقدامات که در دوران مسئولیت بنده در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همزمان با دولتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی و دکتر احمدی نژاد انجام شده شامل این موارد است:  ساخت بندر پتروشیمی پارس عسلویه (بزرگترین بندر پتروشیمی غرب آسیا)/  احداث فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار/ احداث فاز دو طرح توسعه بندر شهید رجایی/  احداث اسکله صادراتی نفتی ماهشهر و احداث اسکله ها و بندر امام خمینی(ره)/  احداث حوزه خشک مجتمع کشتی سازی خلیج فارس/  طراحی و احداث آب گیرهای صنایع پالایشگاهی کشور/  احداث بزرگترین فضای زیرزمینی کشور در نیروگاه سد مسجد سلیمان/ ساخت بزرگترین تونل انتقال آب کرج/  احداث بخش شرقی تونل نیایش تهران/  احداث پل طبقاتی شهید صدر به طول بیش از 11 کیلومتر در کوتاهترین زمان رقابتی/  مبدع و ایجادکننده بزرگترین ناوگان شناورهای لایروب در کشور/  مبدع و ایجادکننده بزرگترین ماشین آلات باربرداری و نصب تجهیزات سنگین و فوق سنگین در کشور و بی نیازی ایران از شرکتهای خارجی/  ایجاد بزرگترین مجموعه پیمانکاری کشور در حوزه حفاری های مکانیزه زیرزمینی و ده ها پروژه زیربنایی و تولیدی دیگر که در عمل اشتغالزایی بسیار زیادی هم برای کشور داشته است.

در دولت فعلی چطور؟ شما در مقطعی، به عنوان مشاور معاون اول رییس جمهور فعال بوده اید.

در دورانی که به عنوان مشاور معاون اول با دولت دکتر روحانی همکاری می کردم با حضور میدانی در تمام مبادی صادراتی کشور و رفع برخی مشکلات موجود در مذاکره با طرفهای خارجی، حجم صادرات ایران به کشورهای منطقه چندین برابر افزایش یافت. برای نمونه حجم صادرات ایران فقط به کشور عراق از حدود 3 میلیارد دلار در سال 1392، به حدود 9 میلیارد دلار در سال 94 افزایش یافت.

رستم قاسمی در پایان این گفت و گو خاطرنشان کرد: من و همه آنانی که توفیق سربازی اسلام و ایران اسلامی را پیدا کرده اند از خدای متعال خواهانیم که حیات و ممات ما را همانند شهدای بزرگواری مانند سرهنگ کهتری، سرهنگ آبشناسان، سرهنگ فکوری، سرهنگ دوران، سرهنگ بابائی، سرهنگ اقارب پرست، سرهنگ صیاد شیرازی  و..‌. پربار و پر برکت بفرماید و ملت مسلمان ایران را مصداق "وتجعلنا فیها من الدعاه الی طاعتک و القاده الی سبیلک" قرار دهد انشالله.

نظرات بینندگان