arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

لیست موادغذایی که باید در سال ۹۶ بخورید

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، زندگی و تمایل مردم به استفاده ازفست فود‌ها به منظور پیشگیری از چاقی لیست جهانی موادغذایی سال جدید معرفی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 هر سال، مواد تشکیل دهنده و غذاهای خاصی به عنوان غذای سال برای زندگی سالم و بهتر معرفی می‌شوند و رستوران‌ها از این غذا‌ها و مواد غذایی سالم به عنوان منوهای خاص استفاده می‌کنند و مردم در هنگام تهیه غذا تلاش می‌کنند تا این موادغذایی در غذا آماده شده وجود داشته باشد.

 یک مرکز تحویل غذا برای اولین بار در آمریکا به دلیل آن که مصرف فست فودهایی مانند همبرگر و پیتزا در بین مردم این کشور رواج پیدا کرده و به دنبال آن نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان نیز به سمت این غذا‌ها و چاقی سوق داده شده اند، لیست موادغذایی سالم سال را ارائه کردند.

در لیست موادغذایی سالم برای سال ۲۰۱۷ میلادی یا ۹۶ شمسی آوکادو در بالای لیست قرار دارد، این میوه به دلیل خواص فوق العاده به عنوان ماده غذایی محبوب و سالم در بیش از ۱۶ شهر در سراسر کشور امریکا انتخاب شده و به همین دلیل در لیست سال جدید جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

کلم پیچ که در لیست سال قبل در رتبه دوم قرار داشت در لیست سال جدید جای خود را به یک سالاد ماهی مشهور مربوط به هاوایی که حاوی ماهی (تن یا قزل آلا یا انواع ماهی بر اساس ذائقه)، تربچه، خیارشور، بلغور و برنج قهوه‌ای است.

در جایگاه‌های بعدی سبزیجات سالمی که برای شما سلامتی را در سال جدید به ارمغان می‌آورند را مشاهده می‌کنید البته در جایگاه دهم توفو به عنوان یک غذای گوشتی مطرح شده، زیرا بسیاری از افراد و رستوران‌ها گوشت را به طور کامل از منو غذا خود حذف می‌کنند که این درست نیست، زیرا گوشت نیز به مقدار کم باید.

لیست موادغذایی سالم سال ۹۶
آووکادو
سالاد ماهی
تربچه
خیار شور
خیار
کرفس
کلم پیچ
توفو
هویج
کلم بروکلی
مارچوبه
بلغور
نخود
کلم
نارگیل
برنج قهوه‌ای
 کلم بوک چوی
سوپ استخوان
نظرات بینندگان