arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶

آمریکا نیروی تازه نفس به عراق اعزام می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام رسمی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت، ارتش این کشور به زودی به منظور آنچه که او کمک به نیروهای عراقی برای مقابله با داعش در شهر موصل بیان کرد، 200 تا 300 نیروی تازه نفس از تیپ دوم نیروهای هوابرد را به عراق اعزام خواهد کرد.

به گزارش انتخای به نقل از ایرنا، سرهنگ «جوزف اسکروکا» سخنگوی عملیات آمریکایی 'اینهرنت ریزالو' روز دوشنبه به شبکه خبری «ای بی سی» گفت، هم اکنون یکهزار و 700 تن از نیروهای هوابرد آمریکا در عراق و کویت مستقر هستند و هدف از اعزام نیروهای تازه نفس 'راهنمایی و امداد' به عراق برای مقابله با داعش و آزاد سازی شهر موصل از کنترل این گروه تروریستی است.

بر اساس گزارش هایی که در هفته های اخیر منتشر شد آمریکا قرار بود ظرف هفته های جاری نزدیک به یکهزار نیروی تازه نفس به عراق اعزام کند.

اوباما رئیس جمهوری پیشین امریکا در سال 2014 از قبول پیشنهاد پنتاگون مبنی بر حضور 10 هزار نیروی این کشور در عراق خود داری کرد. در حال حاضر نزدیک به 6 هزار نیروی امریکایی هنوز در خاک عراق حضور دارند.

همزمان با حضور این نیروها در عراق، هم اکنون نزدیک 900 نیروی ویژه ارتش آمریکا در سوریه مستقر هستند. برخی ناظران شمار این نیروها را بیشتر بر آورد کرده اند و گفته می شود، پنتاگون در نظر دارد نیروهای توپخانه خود در این کشور و بخصوص در شهر رقه را که مرکز اصلی استقرار نیروهای داعش است، افزایش دهد.
نظرات بینندگان