arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶

اروپا برای انگلیس خط‌ و نشان کشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس کمیسیون اروپا گفت: بریتانیا در صورت خروج از اتحادیه اروپا باید ۵۰ میلیارد پوند بپردازد که این می تواند هشداری برای سایر کشورهایی باشد که سودای خروج از این اتحادیه را در سر دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، «جین جانکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت: بریتانیا در صورت خروج از اتحادیه اروپا به موجب بند ۵۰ اتحادیه اروپا باید ۵۰ میلیارد پوند معادل ۶۲ میلیارد دلار به این اتحادیه جریمه پرداخت کند که این موضوع می تواند هشداری به سایر کشورهایی باشد که می خواهند دنباله رو بریتانیا باشند.

«جانکر» تصریح کرد، بروکسل به دنبال تنبیه کردن بریتانیا نیست اما خواهان پیشگیری از تاثیر دومینو وار خروج بریتانیا بر روی سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

این مقام اروپایی خاطر نشان کرد که باید اول بطور دقیق محاسبه شود که بریتانیا چه تعهداتی را به اتحادیه اروپا داشته و سپس باید صوتحساب آن را بپردازد.

«جانکر» گفت: این صورتحساب در حدود ۵۰ میلیارد پوند خواهد بود.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: این صورتحساب مربوط به تعهدات پیشین توسط دولت و پارلمان بریتانیا به اتحادیه اروپا است و جنبه تحریم، مجازات و چیزی شبیه به آن را ندارد.

جانکر در ادمه گفت: خروچ بریتانیا از اتحادیه اروپا یک تراژدی و فقدان است و من از این مسئله ناخشنود هستم.

«ترزا می»، نخست وزیر بریتانیا قرار است که دو روز دیگر بطور رسمی بروکسل را درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مطلع کند.

در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اعضای این بلوک غربی از ۲۸ عضو به ۲۷ عضو کاهش پیدا خواهد کرد.
نظرات بینندگان