arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶

۵ خوراکی برای درمان رفلاکس معده در نوروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پاره‌ای از مواقع بعد از خوردن غذا دچار رفلاکس معده یا همان برگشت اسید معده به مری و دهان می‌شویم که بسیار ناخوشایند و آزار دهنده است.
 
 در پاره‌ای از مواقع بعد از خوردن غذا دچار رفلاکس معده یا همان برگشت اسید معده می شویم که بسیار ناخوشایند بوده و در این حالت که با سوزش سر دل نیز همراه است  بسیار ناخوشایند بوده و لذت غذایی را که خورده می‌شود را از انسان می‌گیرد البته برگشت اسید معده در برخی افراد شایع‌تر است. در این گزارش ۵ خوردنی که باعث می‌شود کمتر دچار برگشت اسید معده به مری شوید، آشنا می‌شوید.

طبق آمارهای جهانی ۲۰ درصد از مردم کشور امریکا از این بیماری رنج می‌برند البته آمار دقیقی از مبتلایان به رفلاکس اسید معده در ایران در دسترس نیست.

یک پیشنهاد موثر

اگر برای درمان رفلاکس معد به دکتر مراجعه کنید اولین چیزی که به شما می‌گوید این است که: برای اینکه از رفلاکس معده در امان باشید دو الی سه ساعت قبل از آنکه به خواب بروید از خوردن غذاهای پرچرب و یا تند اجتناب کنید.   

بد نیست بدانید که برخی غذاها و نوشیدنی‌ها رفلاکس معده را تشدید می‌کنند. در این بین خوراکی‌هایی هم هستند که دفعات رفلاکس را کاهش می‌دهند و در بهبود این مشکل به کمک‌تان می‌آیند. در ادامه این مطلب با ۵ نوع خوراکی و نحوهٔ تاثیر گذاشتن آن روی معده آشنا می‌شود که برای تسکین و یا حتی درمان این بیماری بسیار موثر واقع می‌شوند.

 
سیب سرکه طبیعی

ممکن است در ابتدا با آن چیزی که از اسید معده در ذهنتان است و سیب سرکه در تناقض باشد، سیب سرکه در واقع به شما کمک می‌کند تا سوزش سر دل شما بعد از رفلاکس کاهش یابد. درست است که سیب سرکه اسیدی است اما اسید آن خیلی ملایم‌تر از اسید معده به حساب می‌آید. لازم نیست که سیب سرکه را مستقیم بخورید، می‌توانید آن را به صورت خرد شده و کم کم درون سالاد بریزید و میل کنید.

لوبیا سبز

همه سبزیجات به مقدار کمی اسید درونشان دارند. این اسید به هیچ عنوان به جداره مری یا معد آسیب نمی‌زند. گرچه اسید معده قادر است دیواری مری را سوزانده و باعث سوزش فراوان شود. اما لوبیا سبز از جمله سبزیجاتی است که خاصیت تسکین دهنده‌گی دارد و بسیار به دردتان می‌خورد. در ضمن لوبیا سبز سر‌شار از منیزیم و مواد معدنی است و این مواد برای انقباض عصبی به‌کمک‌تان می‌آیند تا اسید از معده به سمت مری و دهان بالا نیاید.

بهترین راه مصرف لوبیا سبز این است که لوبیای کباب شده را با لیمو و مقداری روغن زیتون قاطی کنید و از فواید سرشار آن بهره ببرید. کرفس نیز چنین ویژگی‌هایی را دارد و می‌تواند به دستگاه گوارش شما کمک کند.

برنج قهوه‌ای

از ویژگی‌های این نوع برنج رفع پریشانی و استرس است و همچنین فیبر فراوانی دارد. مصرف این برنج به‌همراه مرغ و یا ماهی کبابی سفارش می‌شود، این خوراک تقریبا تضمین کننده برای جلوگیری از رفلاکس معده بحساب می‌آید.

موز

موز یک خوراکی قلیای به حساب می‌آید و همچنین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی عمل می‌کند. این درحالی است که عناصر موجود در موز قادر هستند در طول هضم غذا به معده کمک کنند و نیز به محافظت از دیواره معده بپردازد. در ضمن موز سرشار از پتاسیم بوده که این ماده معدنی بسیار برای بدن مفید و حیاتی است. اسموتی موز بسیار راحت‌تر قابل هضم است و البته یکی دیگر از میوه‌هایی که می‌تواند جایگزین مناسبی برای موز باشد، هندوانه است.
 
زعفران

زعفران ذاتا  تسکین دهنده طبیعی به حساب می‌آید و بسیار شناخته شده نیز هست. به خاطر داشته باشید یک فنجان چای رازیانه نیز تاثیرات مطلوبی بر معده می‌گذارد و از آن دسته از مواد غذایی است که ضد التهاب نیز به شمار می‌آید. رازیانه غنی از فیبر بوده و این فیبر به معده کمک می‌کند تا غذا را آسانتر هضم کند و چرخه گوارش را نیز بهبود ببخشد. شما می توانید رازیانه را خرد کرده و به‌همراه سالاد نیز میل کنید.
نظرات بینندگان