arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶

فریب شوم دختران در لباس خلبانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 راز خلبان دروغین که در فضای مجازی دختران جوان را فریب می‌داد و از آنها کلاهبرداری می‌کرد با تلاش پلیس فاش شد.
 
این درحالی بود که مرد تبهکار پس از دستگیری ادعا کرد علاقه به خلبانی دارد و با گرفتن پول از طعمه هایش تصمیم داشته هزینه دوره‌های آموزشی ویژه خلبانی را فراهم کند. 

زن جوانی در حالی که پریشانی در چهره‌اش مشخص بود راهی دادسرا تهران شد و با بازپرس گفت از سوی مردی که خودش را کاپیتان هواپیمای مسافربری معرفی کرده فریب خورده است.

وی در اظهاراتش بیان کرد: یک سال پیش در فیس بوک با فرشاد آشنا شدم. او خود را خلبان و با مدرک دکترا معرفی کرد. از آنجایی که برخورد و رفتارهایش خیلی مؤدبانه بود هرگز به او شک نکردم. او خواست تا همدیگر را ببینیم و پس از آشنایی بیشترمان به خواستگاریم بیاید و با خانواده‌های هم آشنا شویم، به همین خاطر نخستین قرارمان را گذاشتیم و او با لباس خلبانی به دیدنم آمد ولی خیلی زود رفت و گفت برای پرواز باید به فرودگاه برود. از آنجایی که من همیشه علاقه به میهمانداری داشتم از او خواستم کمکم کند تا بتوانم آنجا کار کنم. او هم استقبال کرد و گفت برای تسریع در انجام برخی امور استخدامی نیاز به پرداخت مقداری پول دارد و به این بهانه 6 میلیون تومان از من گرفت. سپس فرشاد یک معرفی نامه با سربرگی که آرم شرکت هواپیمایی خاصی روی آن بود به من داد و خواست نزد خودم نگه دارم تا آخرین هماهنگی‌ها برای دوره آموزش میهمانداری انجام شود. پس از این وعده که خیلی خوشحالم کرده بود، فرشاد ناپدید شد و دیگر خبری از او نشد. با ادعاهای این زن تیمی از پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مأموریت یافتند تا پرده از اقدامات یک شیاد در لباس کاپیتانی هواپیما بردارند. بدین ترتیب کارآگاهان که معرفی نامه را در اختیار داشتند، به دفتر شرکت هواپیمایی رفتند و پی بردند که خلبانی به نام فرشاد در آنجا کار نمی‌کند و معرفی نامه نیز جعلی است. در همین مرحله بود که کارآگاهان با دختران فریب خورده دیگری مواجه شدند که داستانی مشابه داشتند.

با پیگیری های فنی پلیس این مرد 28 ساله بازداشت شد و تیم پلیسی در بازرسی از خلبان قلابی مدارکی پیدا کرد که نشان می‌داد وی دختران زیادی را با وعده میهمانداری یا کارمند اداری در شرکت هواپیمایی قربانی هدف شوم خود قرار داده است. فرشاد در بازجویی‌ها گفت: به خاطر علاقه شدید به خلبانی، ابتدا لباس و کیف فرم خلبانی را خریدم، سپس با تصاویری در شبکه‌های اجتماعی خود را کاپیتان معرفی کردم. وی افزود: با مطالعه دقیق درباره خلبانی و انواع هواپیماهای مسافربری اطلاعات دقیقی از اصطلاحات خلبانی داشتم و می‌خواستم با پولی که از فریب دختران به دست می‌آورم، هزینه دوره‌های آموزشی ویژه خلبانی را تأمین کنم. در برخورد با طعمه هایم خودم را خلبان هواپیمای مسافربری معرفی می‌کردم و چون می‌دانستم آنها به داشتن شغلی در شرکت هواپیمایی یا میهمانداری علاقه‌مند هستند، از همین نقطه ضعف استفاده کرده و براحتی توانستم پول‌های میلیونی بگیرم.
رکنا
نظرات بینندگان