arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶

وزیر امورخارجه امریکا به توصیه همسرش این سمت را پذیرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امورخارجه ترامپ گفت: قرار بود در آغاز ماه جاری میلادی (مارس) بازنشسته شوم و هرگز بدنبال پذیرش این مسئولیت نبودم اما پس از پیشنهاد «دونالد ترامپ» در این خصوص فقط به توصیه همسرم این سمت را قبول کردم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، نشریه امریکایی «ایندیپندنت جورنال ریویو» روز چهارشنبه به نقل از «رکس تیلرسون» نوشت، وی تصمیم داشت پس از بازنشسته شدن در مزرعه شخصی خود به دامداری بپردازد.

وزیرامورخارجه امریکا در گفت وگو با این نشریه تصریح کرد، وقتی که در ماه دسامبر سال گذشته با ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کردم، انتظار داشتم مسائل جهانی و موضوع شرکت نفتی (که وی صاحب امتیاز آن است) مورد بحث قرار گیرد، اما در پایان این دیدار از پیشنهاد ترامپ برای پذیش مسئولیت وزارت امورخارجه بهت زده شدم. 

او گفت، خیال نداشت این مسئولیت را بپذیرد اما همسرش وی را برای این کار متقاعد کرد که حالا می فهمد نظر همسرش درست بوده است.

تیلرسون به نشریه ایندیپندنت جورنال ریویو گفته است، او اصولا زیاد اهل برقراری ارتباط با رسانه ها نیست و توجهی به آن‌ها ندارد. وی گرچه می داند انتقال اطلاعات از راه رسانه‌ها امر با اهمیتی است، اما معتقد است زمانی اطلاع رسانی لازم است که کاری انجام شده باشد.
نظرات بینندگان