arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶

العبادی: 70 درصد ساکنان فلوجه و الرمادی به خانه‌هایشان بازگشته‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه در مراحل پایانی حضور داعش در عراق هستیم، اعلام کرد که70% ساکنین شهرهای فلوجه و الرمادی پس از آزادسازی به خانه‌هایشان بازگشته‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق عصر امروز (چهارشنبه) در کنفرانس ائتلاف ضد داعش در واشنگتن تأکید کرد: مجبور شدیم در حالی که می‌جنگیم برای مردم خدمات ارائه کنیم. ما در درون مرزهای عراق متحدیم و به این مفتخریم.

او با بیان اینکه «داعش در مراحل پایانی خود در عراق سپری می‌کند و ما ثابت کردیم که امپراطوری داعش رو به زوال است»؛ ادامه داد: سیاست ائتلاف نباید مهار داعش باشد بلکه باید بر نابودی داعش متمرکز شود و اگر با داعش مسامحه کنیم تمامی منطقه را در بر می‌گیرد.

نخست‌وزیر عراق افزود: در 20 سال گذشته هر روز در عراق تظاهرات مردمی را شاهد هستیم که خواستار حقوق خود هستند، ما به دموکراسی احترام می‌گذاریم و نیروهای امنیتی ، امنیت تظاهرکنندگان را تامین می‌کنند اما در دوران صدام، هر کس عقیده‌اش را ابراز می‌کرد، کشته می‌شد.

حیدر العبادی در ادامه تأکید کرد: نفت عراق متعلق به ملت عراق است، فارغ از پیوندها و باورهای آنها، فساد به همان اندازه خطرناک است که تروریسم خطرناک است.
نظرات بینندگان