arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶

کاهش 3 درصدی تلفات تصادفات نوروزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرمانده نیروی انتظامی گفت: تلفات رانندگی در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته 3درصد کاهش یافته است.
به گزارش انتخاب به نقل از میزان،سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت امام رضا (ع) در یكی از ورودی های شرق استان اصفهان ضمن تبریك سال جدید به همه مردم كشور اظهارداشت: بحمدالله طبق آخرین گزارش های واصله تصادفات و تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد كاهش داشته است.

سردار اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی برای هدایت مسافران در جاده ها و تامین امنیت آنها امسال بیشتر از سال های گذشته نیروهای خود را بكارگیری و گشت های مختلف پیاده ، خودرویی و موتوری را در سراسر كشور راه اندازی كرده است و حدود 300 هزار مامور پلیس در جاده ها و شهرهای کشور حضور فعال دارند.

این مقام عالی انتظامی به همكاری مردم با پلیس اشاره كرد و گفت : با حضور فعال نیروهای پلیس در جاده ها و شهرها و همكاری خوبی كه مردم با نیروی انتظامی دارند حوادث وتلفات جاده ای به طور چشمگیری كاهش داشته كه امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.

اشتری ادامه داد: پرتردد ترین محورهای كشور ، محورهای منتهی به مشهد مقدس،استان های شمالی ، استان ها جنوبی ،اصفهان، فارس و خوزستان است كه میزان تردد خودروها در این جاده ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینكه پلیس با رانندگان متخلف ، پرخطر و حادثه ساز برخورد قانونی می كند وخودروی آنها توقیف می شود به وضعیت امنیتی كشور هم اشاره كرد و اظهار داشت : خوشبختانه در تمام مرزها ، جاده ها و شهرها وضعیت امنیتی خوبی برقرار است و تاكنون حتی یك مورد ناامنی هم وجود نداشته است.

این مقام ارشد انتظامی بیشترین علت وقوع تصادفات و تلفات جاده ای را خستگی و خواب آلودگی رانندگان دانست و از رانندگان خواست تا مسیر سفر را هم جزو سفر بدانند و با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب و استراحت در محل هایی كه پیش بینی شده از وقوع حوادث جاده های جلوگیری كنند.

فرمانده نیروی انتظامی كشور در پایان با اشاره به نقش سرنشینان خودرو در پیشگیری از حوادث جاده ای اظهار داشت: سرنشینان خودروها در طول سفر در صورتی كه متوجه خواب آلودگی راننده شدند به او تذكر دهند و رانندگان نیز پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه سفر ادامه دهند و به پیام های پلیس كه از طریق رسانه های گروهی پخش می شود توجه كنند.

نظرات بینندگان