arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶

روز دوم ثبت نام انتخابات شوراها در تهران / حضور الله کرم، نزدیکان احمدی نژاد و رضا ایرانمنش

فرایند نام نویسی برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه شهر تهران همچنان با حضور چهره های شناخته شده و نام آشنا ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرایند نام نویسی برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه شهر تهران همچنان با حضور چهره های شناخته شده و نام آشنا ادامه دارد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، دیروز(دوشنبه، سی ام اسفندماه) فرایند نام نویسی انتخابات شوراها آغاز شد و در نخستین روز در تهران 172 نفر ثبت نام کردند که در بین آنها شماری از اعضای کنونی شورای شهر، هنرمندان، فعالان سیاسی شاخص و... دیده می شود. 

امروز(سه شنبه) نیز از آغاز ثبت نام در فرمانداری تهران، همچنان شاهد حضور افراد و چهره های آشنا و نام نویسی آنها برای انتخابات 29 اردیبهشت ماه هستیم. 

«محمد محمودی شاه نشین» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها نیز امروز با حضور در فرمانداری تهران، از روند نام نویسی نامزدهای تهران بازدید کرد. 

براساس این گزارش، تا زمان ارسال خبر، فعالان سیاسی از جناح ها و گروه های مختلف از جمله برخی بستگان نزدیک رئیس دولت نهم و دهم و جمعی از اعضای کنونی شورای شهر تهران برای عضویت در دوره پنجم شورای شهر پایتخت ثبت نام کردند. 

محمد علیخانی، علیرضا دهقان و مجید نصیرپور ، اسماعیل دوستی، رضا ایرانمنش، حسن رسولی از دیگر داوطلبانی هستند که اولین روز از سال جدید را برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها انتخاب کردند.

طاهره عیدی‌زاده عضو حزب اسلامی کار، محسن پیرهادی عضو هیات رییسه شورای شهر، مجتبی حسینی توسل رییس سازمان زیباسازی و محمدعلی زم مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد از دیگر افرادی بودند که امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند.

حسین الله‌کرم برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها وارد فرمانداری تهران شد.

او شعار خود را اتحاد برای آبادانی و خدمت اعلام کرد و گفت: در انتخابات شوراها به صورت مستقل شرکت کرده‌ام.
 
الله کرم به دلیل آنکه شناسنامه خود را به همراه نداشت موفق به ثبت‌نام نشد.

نکته جالب و حاشیه این این دوره از نام نویسی انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، حضور افرادی منتسب به شرکت های چاپ و تبلیغاتی در خبایان میرعماد و مقابل فرمانداری است که فرصت را مغتنم شمرده و قصد دارند نامزدها را متقاعد به سپردن امور چاپ و تبلیغات شان به شرکت های خود کنند. 

نمایندگان این شرکتها با نامزدها یا نزدیکان آنان، کارت های ویزیت و تبلیغاتی شرکت خود را ارائه می کنند به امید اینکه فعالیت های چاپ برشور و پوستر و... نامزدها را برعهده بگیرند. 

کار ثبت نام نامزدهای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراها از روز گذشته(30 اسفند) آغاز شده و تا 6 فروردین ادامه دارد. 

روز گذشته(نخستین روز ثبت نام) در مجموع 172 نفر به عنوان نامزد عضویت در شورای اسلامی شهر تهران در فرمانداری پایتخت ثبت نام کردند. 

شورای اسلامی شهر تهران در دوره کنونی(دوره چهارم) 31 عضو داشت که براساس قانون جدید و مصوب مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضا در دوره پنجم به 21 نفر کاهش یافته است. 

نظرات بینندگان