arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵

هشدار چین به آمریکا نسبت به فروش سلاح به تایوان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چین بار دیگر مخالفت خود را با فروش تسلیحات نظامی توسط آمریکا به تایوان اعلام کرده است.

به گزارش انتخاب، در حالی که برخی گزارش‌ها درباره آمادگی دولت ترامپ برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان منتشر شده است، چین بار دیگر بر مخالفت خود با این اقدام واشنگتن تأکید کرده است.

هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تأکید کرد: پکن به‌شدت مخالف فروش تسلیحات نظامی آمریکا به تایوان است، این مخالفت دائمی و پایدار خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم که طرف آمریکایی به‌طور کامل حساسیت بالا و ضرر جدی فروش سلاح به تایوان را درک کند.

وی از واشنگتن خواست تا از سیاست چین واحد تبعیت کند و فروش سلاح به تایوان را متوقف نماید تا روابط چین و آمریکا و همین طور ثبات و صلح در تنگه تایوان حفظ شود.

این اظهارات یک روز پس از سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به پکن بوده است. رسانه‌های خبری آمریکایی گزارش داده‌اند که دولت ترامپ برای فروش یک بسته تمام‌عیار از تسلیحات نظامی به تایوان آماده می‌شود.

چین تایوان را بخشی از سرزمین خود می‌داند و منتظر الحاق این منطقه است، حتی اگر لازم باشد با زور و نیروی نظامی.

آمریکا مهمترین متحد سیاسی تایوان به شمار می‌رود، گرچه دو طرف هیچ رابطه سیاسی و دیپلماتیک رسمی ندارند. گرچه ترامپ در روزهای نخست ریاست جمهوری‌اش اعلام کرده بود که تعهدی برای پایبندی به سیاست چین واحد ندارد ولی بعداً از این اظهارات عقب‌نشینی کرد و در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور چین گفته است که بر سیاست چین واحد پایبند خواهد بود.

چین در ماه ژانویه تنها ناو هواپیمابر خود را به تنگه هرمز اعزام کرد ولی این ناو را وارد آب‌های تایوان نکرده است. از آن زمان تاکنون، تایوان تحرکات نظامی خود را افزایش داده و جنگنده‌های رادارگریز جدیدی را مستقر کرده است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است که چین بیش از 1500 فروند موشک را به‌سوی این کشور نشانه رفته است.

انتهای پیام/*
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان