arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵

6 مفقود در پی بروز سیل در "دیر"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاونت عملیات امداد و نجات به تشریح عملیات‌های امداد و نجات در استان‌های متاثر از سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک تشریح کرد.

به گزارش انتخاب، شاهین فتحی با اشاره به عملیات‌های سیل و آبگرفتگی در 29 اسفند ماه، گفت: در این عملیات‌ها که 122 امدادگر در قالب 19 تیم امدادی فعالیت می‌کردند، پنج استان ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس و کرمانشاه متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند و بر این اساس 13 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین مورد امدادرسانی قرار گرفتند.

وی افزود: بر این اساس به 528 نفر از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات امدادرسانی شده است. البته در حال حاضر مفقودی شش نفر در شهرستان دیر در استان بوشهر گزارش شده و متاسفانه یک نفر هم در این شهرستان فوت شده است. 

فتحی با بیان اینکه در این عملیات‌ها به 17 نفر از مصدومان خدمات سرپایی دادیم،‌ ادامه داد:  در این عملیات‌ها 85 نفر اسکان اضطراری یافته، 44 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب‌ها رهاسازی شده و آب 79 واحد مسکونی نیز از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر تخلیه شده است. همچنین  21 تخته چادر، 353 تخته پتو و 112 تخته موکت در میان سیل‌زدگان توزیع شده است

وی با بیان اینکه در این عملیات‌ها 12 دستگاه موتورپمپ و لجن کش استفاده شد، گفت:امدادرسانی در جهرم(فارس)،ایوان غرب(ایلام)،لالی(خوزستان) و سنقر(کرمانشاه) و عملیات جستجو مفقودین در دیر(بوشهر) همچنان ادامه دارد.

فتحی در ادامه با اشاره به عملیات‌های سازمان امداد و نجات در شش استان متاثر از برف و کولاک، گفت: استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین و کردستان متاثر از برف و کولاک شدند که بر این اساس در قالب 16 تیم، 11 محور از این مناطق مورد امدادرسانی قرار گرفتند و به 695 نفر نیز امدادرسانی شد.

وی افزود: طی این عملیات‌ها 39 نفر اسکان اضطراری یافته و 153 خودرو نیز از برف رهاسازی شدند.

فتحی تاکید کرد که امدادرسانی در کردستان ادامه دارد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان