arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

سرقت لپ‌تاپ یکی از ماموران تیم امنیتی ترامپ / متوقف کردن خودرویی مشکوک در نزدیکی کاخ سفید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که مقام‌های امنیتی کاخ سفید می‌گویند که اطلاعات موجود در لپ‌تاپ دزدیده شده "سری" نبوده، رسانه‌های آمریکایی از "حساس" بودن آن‌ها خبر می‌دهند. هفته‌ی پیش نیز جوان ۲۶ ساله‌ای با پرش از روی حصار به محوطه کاخ سفید وارد شد.
 
به گزارش انتخاب، ظاهرا برنامه‌ها و اقدامات امنیتی سرویس مخفی آمریکا که مسئول محافظت از جان شخصیت‌های سیاسی، از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است، چندان قابل اطمینان نیست.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری‌های آمریکا به نقل از سخنگوی "سرویس مخفی" کاخ سفید، روز شنبه یکی از ماموران این سرویس "قربانی یک دزدی" شد و لپ‌تاپش به سرقت رفت. او گفت که اطلاعات ذخیره شده در این مینی‌رایانه "سری" نبوده و دسترسی به آن‌ها با وجود کاربرد لایه‌های امنیتی و کدگذاری امکان ندارد. او گفت که تلاش‌های ماموران پلیس برای یافتن "مجرم" هنوز ادامه دارد.
 
بنا به گزارش شبکه خبری "سی‌ان‌ان" در لپ‌تاپ دزدیده شده، اطلاعات حساسی درباره‌ی نقشه‌ی تخلیه‌ی اضطراری برج ترامپ ذخیره بوده است. در یکی از بخش‌های این برج، هنوز همسر ترامپ، ملانیا و پسرش بارون زندگی می‌کنند.
 
شبکه‌ی خبری "ای‌بی‌سی"  نیز از ضبط اطلاعاتی خبر می‌دهد که درباره‌ی چگونگی تحقیقات انجام‌شده در خصوص ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون گردآوری شده است. دونالد ترامپ در جریان تبلیغات تبلیغاتی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بارها از کلینتون به خاطر استفاده از ایمیل‌های شخصی خود انتقاد کرد و خواهان "مجازات" او شد.
 
شبکه‌ی خبری "سی‌ان‌ان" افزون بر این از "حمله‌ی احتمالی" مردی ۲۶ ساله خبر می‌دهد که روز ۱۱ مارس پس از پریدن از روی حصار آهنی کاخ سفید، محوطه‌ی چمن آن را پشت سر گذاشته و توانسته به ساختمان کاخ نزدیک شود.
 
بنا به نوشته‌ی "واشنگتن پست" این جوان کالیفرنیایی کوله‌پشتی‌ با دو "مخزن گاز اشگ‌آور" همراه داشته و به مدت ۱۶ دقیقه در محوطه‌ی باغ کاخ از دیدرس ماموران امنیتی پنهان مانده است. گفته می‌شود که این جوان احتمالا به ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.
 
شنبه شب نیز ماموران امنیتی کاخ سفید خودروی مشکوکی را که به سمت ایست بازرسی کاخ سفید می‌راند متوقف و راننده را دستگیر کردند  

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان