arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

باهنر: از همه اصولگرایان دفاع نمی‌کنیم /نمره تیم دیپلماسی در برجام موفقیت‌آمیز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصلاح‌طلبان امروز نسبت گذشته به خصوص مجلس ششم معتدل‌تر شده‌اند و حتی برخی از همان نمایندگی مجلس ششم امروزه می‌گویند که نباید آن کار را می‌کردند.
 
به گزارش انتخاب، محمدرضا باهنر با حضور در برنامه جهان آرا شبکه افق درباره انتخابات آینده و جناح بندی های سیاسی کشور اظهار نظر کرد.  
باهنر در ابتدا اظهار داشت: در خصوص جناح چپ و راست و تحلیل ها در این باره باید به عنصر زمان و مکان توجه کرد.  
اهم اظهارات دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛
*در اوایل انقلاب خطی به نام خط پیرو امام تشکیل شد و در مقابل آن نیز خطی بود که تفکرات تند کمونیستی و تفکرات سلطنتی داشت که این خط تا پایان دهه 60 وجود داشت و به کارهایی چون ترور دست زد.  
*بعد از سال 60 پیروان خط امام یک ثبات پیدا کردند و انقلاب را به دست گرفتند. از همان زمان یک داستان با محوریت اقتصاد ایجاد شد و عده ای می گفتند که اقتصاد کشور باید باز و دست مردم باشد و عده ای می گفتند که اقتصاد باید فقط در اختیار دولت باشد که این باعث ایجاد گروه های راست و چپ شد.  
 
*این اختلاف در جبهه به دولت وقت که مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور زمام امور را در دست داشتند کشیده شد و سپس به جبهه جمهوری رسید و باعث شد تا جبهه به دو گروه چپ و راست با اعضای مختلف تبدیل شود.  
*بعد از جنگ امام راحل گروهی را برای بازسازی اقتصاد و بازنویسی سیاست اقتصاد کشور مامور کردند و مشکلات این عرصه حل شد و برنامه ها نیز تا کنون بر همین اساس نوشته شد.  
 
*اشرافی گری مسولان و تهاجم فرهنگی کلید واژه های سخنرانی های رهبری هستند، در سال 70 به بعد نیز مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را مطرح فرمودند و بارها در این باره هشدار دادند اما متاسفانه این موضوع جناح چپ و راست که در اقتصاد وجود داشت به این زمینه نیز کشیده شد و اختلاف نظرهایی را پدید اورد.
*در طول زمان مواضع برخی ها تغییر کرده، در پاره ای از زمان مانند زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی طرح تعدیل اقتصادی مطرح و شروع به کار کرد اما برای کنترل رکود ما مانع این موضوع را شدیم که متاسفانه ایشان از ما ناراحت شدند و تصور کردند که جناح ما عوض شده است.  
* برخی چنان خواستار واگذاری اقتصادی بودند که ما در مقابل آنها به چپ اقتصادی تبدیل شدیم، در آن زمان ما در زمینه اقتصادی راستی بودیم اما برخی ها آنقدر می خواست واگذاری کنند که ما را چپ اقتصادی تبدیل کردند.  
*ما در مجلس سوم هم با برخی مشکل داشتیم، ما ادعا نداریم که در گذشته هیچ خطایی نداشتیم اما تمام تلاش خود را کردیم تا از اصول انقلاب گری دفاع و حمایت کرده و از آن عدول نکنیم.  
*ما از همه اصولگرایان دفاع نمی کنیم و امواج مختلف برخی ها را به اشتباه انداخت و به جاده خاکی کشاند و یا برخی دیگر در نیمه راه متوقف و خسته شدند که این در تمام جناح ها وجود دارد.  
*اگر چند حزب قدرتمند، ضابطه مند و صاحب موضع نداشته باشیم نگران آینده مردم سالاری دینی در کشور هستم، بحثی که امروزه مطرح است این است که ما معتقدیم که همه باید به قانون اساسی پایبند باشد اما متاسفانه برخی ها فکر می کنند با رای هایی که دارند می توانند قانون اساسی را تغییر دهند.  
*اصلاح طلبان امروز نسبت به اصلاح طلبان گذشته به خصوص مجلس ششم معتدل تر شده اند و حتی برخی از همان نمایندگی مجلس ششم امروزه میگویند که نباید آن کار را می کردند.   
*اگر یک حزب اصلاح طلب و اصولگرا و معتدل قدرتمند داشته باشیم می توان رقابت خوبی را ایجاد کرد اما همه باید بفهمند که نمی شود با نظام رقابت کرد.
* اصلا نمی شود جریان ها را از هم تمیز داد،  زمانی می توان جریان ها را از هم تشخیص داد که چندین حزب در کشور وجود داشته باشد.  
*بسیاری از مرام نامه های حزبی در ایران باهم تفاوت ندارند و خیلی از آنها فقط کاغذی در جیب اشخاص هستند، امروزه 400 حزب در کشور وجود دارد که 350 حزب اصلا وجود خارجی ندارند و از 50 حزب باقی مانده 30 حزب در زمان انتخابات اعلام موجودیت می کنند و 20 حزب باقی مانده نیز اصلا مدیریت و مرام نامه درستی ندارند.
*متاسفانه ما در کشور حزب جامع فراگیر نداریم و احزابی که در کشور وجود دارند به این شکل هستند که عده ای دوست و رفیق دور هم جمع می شوند و حزب ایجاد می کنند.  
*ما حزب فراگیر اصولگرا و اصلاح طلب نداریم که نمونه اش را می توانید در مجلس ببینید، چرا که اگر حزبی قوی وجود داست آقای عارف ریاست مجلس بر عهده می گرفت و شرایط متفاوت می شد. عده ای با نردبان سایر احزاب بالا می روند اما بعد فراموش می کنند.  
* روحانی تا قبل از انتخابات 92 عموما در لیست جامعه روحانیت بود و خواستگاهش اصولگرایی است اما در انتخابات 92 وامدار اصلاح طلبان شد چرا که اصولگرایان بر روی وی یک صدا نشدند.  
*{ با اشاره به سخنان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که گفته بودند اگر ما از روحانی حمایت نمیکردم رای نمی آورد}باید بگویم که اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات شرکت نمی کرد و اگر رد صلاحیت نمی شد و اگر اصولگرایان متحد می شدند و اگر عارف در انتخابات می ماند روحانی رای نمی آورد.  
*در کابینه دولت فعلی از همه جناح ها حضور دارند حتی برخی ها که دگردیسی شدند اما روحانی اکنون کمتر می خواهد که در کابینه از اصولگرایان استفاده کند و روحانی نمی تواند از اصلاح طلبان جدا شود.  
* ما معتقدیم که باید فردی قوی تری از روحانی پیدا شود.  
* ما حزب خاص فراگیر اصولگرا نداریم و هر بار با یک نام دور هم گرد می آمدیم اما در جبهه مردمی نیروهای انقلاب سعی شده تا هر کسی که ادعای اصولگرای دارد را دور هم جمع کند و کارهایی جدی را انجام دهد.  
*نقدهای جدی به مواضع روحانی وارد است، من در برجام به تیم دیپلماسی دولت یازدهم نمره موفقیت می دهم اما بزرگترین مشکل این است همه تخم مرغ ها در یک سبد گذاشته شد. من در تمام دولت ها گفتم که با برجام فقط 40 درصد مشکل حل می شود و باید مابقی را با فعالیت هایی چون اقتصاد مقاومتی حل کرد.  
* مطمئن باشید روحانی در انتخابات آینده  تمام تخم مرغ ها را در سبد اصولگرایان نمی گذارد.
*{ درباره احتمال تکرار نتیجه انتخابات مجلس در انتخابات ریاست جمهوری} انتخابات ریاست جمهوری فقط در تهران نیست.
*البته در انتخابات مجلس هم دیدیم که لیست امید فقط در تهران پیروز شد و نه در کل کشور.  
* بحث اصلی در حال حاضر این است که باید مردم را به جبهه نیروهای انقلاب جذب کنیم.  
*ما در انتخابات آینده ریاست جمهوری به دنبال کسی می رویم که قوی تر باشد.  ما می خواهیم در انتخابات رقابت سالم داشته باشیم و پرونده باز کردن و افشاگری کاری بی اخلاقی است.
* در سال 92 جبهه اصولگرا نتوانست به یک گزینه واحد برسد، روحانی در انتخابات آینده چند مشکل دارد که باید آنها را حل کند تا رای بیاورد. در انتخابات 92 روحانی با رای لب مرز انتخاب شد که تا کنون سابقه نداشته است و اگر میخواهد در آینده نیز رای بیاورد باید کاری که برای مردم موثر باشد.
نظرات بینندگان