arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

تلاش سه کاراته کای ایران برای کسب مدال برنز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه کاراته کای کشورمان در رقابتهای لیگ جهانی کاراته در هلند برای کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد به دیدار رقبای خود می روند و یک نماینده هم از دور مسابقات کنار رفت.
 
به گزارش انتخاب، در ادامه این مسابقات که در شهر رتردام جریان دارد، تیم ایران چهار نماینده در مبارزات کومیته انفرادی داشت. ابراهیم حسن بیگی در وزن ۷۵- کیلوگرم مردان کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «ـهالیت عثمانی» از مقدونیه آغاز کرد.  
 
وی در ادامه «والری توکماتوف» از اکراین را با نتیجه مشابه شکست داد و در ادامه مقابل «عمررحمان عبدل» از فرانسه در پایان وقت قانونی به تساوی یک بر یک دست یافت و بدلیل کسب اولین امتیاز برنده معرفی شد. این کاراته کشورمان در مبارزه بعدی خود برابر «داستونمک» از قزاقستان ۵بر۲ صاحب پیروزی شد و در مرحله یک چهارم نهایی یک بر صفر نتیجه را به «کاستا لوگان» از فرانسه واگذار کرد. با صعود حریف فرانسوی به دیدار نهایی، حسن بیگی در گروه شانس مجدد به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه داد. این نماینده کشورمان در این مرحله «الکساندر نیکاسترو» از ونزوئلا را ۴ بر صفر شکست داد و به دیدار رده بندی راه پیدا کرد. وی برای کسب مدال برنز نماینده چین تایپه را پیش رو دارد.  
 
ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم دور نخست «برات جاکوپی» از مقدونیه را یک بر صفر شکست داد. وی در ادامه «مویرا نانو» از فرانسه را دو بر صفر از پیش رو برداشت. این نماینده کشورمان در مبارزه سوم خود برابر «الکساندر روزنبرگ» از اکراین نیز دو بر صفر پیروز شد و سپس مقابل «تیموتی پترسون» از هلند ۳ بر یک به برتری دست پیدا کرد. سرگروه تیم ملی کشورمان در مبارزه بعدی خود ۳ بر یک نتیجه را به «رنه اسمال» از هلند واگذار کرد و با صعود این هلندی، پورشیب به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.  
 
در وزن ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی کشورمان دو نماینده داشت. سامان حیدری دور نخست در مبارزه با «اندره گرینویچ» از بلاروس۳ بر۲ واگذار کرد و با شکست این کاراته در مبارزه بعدی، حیدری وداعی زود هنگام با مسابقات داشت. در همین وزن سجاد گنج زاده کار خود را با پیروزی ۹ بر یک برابر«چی یونگ وان» از چین تایپه آغاز کرد.  
 
گنج زاده در ادامه ۶بر صفر «جاگویا» از اسپانیا را شکست داد. وی در ادامه برابر «رادیک ساگارنوف» گرجستانی را ۴ بر صفر از پیش رو برداشت و سپس در پیکار با «مورنو شپارد» از هلند نیز ۴ بر ۲ صاحب پیروزی شد. نماینده سنگین وزن تیم ملی کشورمان در مرحله نیمه نهایی ۸ بر صفر مقابل «جاناتان هورنه» از آلمان بازنده شد و به دیدار رده بندی رده پیدا کرد.  
 
جمعه در نخستین روز این رقابتها سهیل ساجدی فر در کاتای انفرادی همان دور نخست ۳ بر ۲ نتیجه را به «جورج داچانی» از فرانسه واگذار کرد. در ادامه این کاتاروی فرانسوی بعد از برتری مقابل ایرلند به اسپانیا باخت تا ساجدی‌فر از دور رقابت‌ها کنار برود.
 
این دوره از رقابت‌ها از امروز (جمعه) با حضور ۱۲۵۸ ورزشکار از ۷۳ کشور به مدت ۳ روز در روتردام هلند پیگیری می‌شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان