arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

اعتبار استاندارد ایران در پسابرجام، یک میزبانی را از آمریکا گرفت/ حمایت پروفسور ماسون از مشاور پیروزبخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چندی پیش، کمیته فنی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) در پی تصمیم ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع ایرانی به خاک آمریکا، محل برگزاری اجلاسیه خود را از آمریکا به فرانسه تغییر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دلیل این تصمیم ایزو احتمال عدم حضور «مژده روشن طبری»، دبیر این کمیته که فردی ایرانی است، اعلام شد.

روشن طبری، مشاور نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران است. این سازمان در چندین ماه اخیر با فضای ایجادشده در پسابرجام، موفق شده است حضور خود در سازمان های بین المللی را به میزان قابل توجهی تقویت کند تا جایی که اکنون حضور یک ایرانی به عنوان دبیر کمیته فنی، محل برگزاری این کمیته را تغییر می دهد.

در پی این تصمیم، پروفسور ماسون و جمعی از متخصصان فرانسوی ایزو در حمایت از مژده روشن طبری، بانوی ایرانی، در واکنش به فرمان مهاجرتی ترامپ نامه ای نوشتند که به شرح زیر است:

سرکار خانم  روشن طبری
اینجانب موضع خود و متخصصان فرانسوی فعال درکمیته فراورده های بهداشتی و آرایشی ISO وعلت اینکه برای میز بانی اجلاسیه جایگزین همکاران امریکایی مان شده ایم را شرح می دهم.
روشن است که حضور افراد مسئول در کلیه جلسات بین المللی حائز اهمیت است. این موضوع به ویژه درباره شما که آغازگر کار کمیته فنی فراورده های بهداشتی و آرایشی ما درجهان بوده اید، شما که  مسئولیت ها ی اصلی،  نه تنها دبیری کمیته فنی بلکه ریاست گروه کاری استاندارد های میکروب شناسی را به عهده دارید، از اهمیت بیشتری برخوردار است. حضور سرکارعالی برای ریاست اجلاسیه میکروب شناسی، جمع بندی مباحث و پیشرفت کار ضروری می باشد.
شما مسئولیت 9پروژه مربوط به استاندارد های میکروب شناسی را به عهده داشته و توانستید در محیطی صمیمانه ودوستانه با میکروب شناسان برتر جهان کار کنید .ما بسیار خرسند هستیم که همه این پروژه ها توسط سازمان بین المللی  استاندارد منتشر و بسیاری از کشورها و سازمان های منطقه ای مانند اروپا آنها را پذیرفته اند.

بنابراین پس از اعلامیه غافلگیرکننده رئیس جمهور امریکا و متعاقب آن، پیشنهاد شما مبنی بر لغو اجلاسیه ها در امریکا و انتخاب کشور دیگری به عنوان میزبان، من به سرعت واکنش نشان داده و از اعضای کمیته فرانسوی دعوت نمودم از پیشنهاد شما حمایت نموده و به جای واشنگتن جلساتمان را در پاریس برگزار نماییم.

این پیشنهاد ابتدا به اتفاق آرا در سطح ملی پذیرفته و سپس همکاران بین المللی به ما پیوستند و با همکاری سازمان استاندارد فرانسه توانستیم در برنامه زمانی از پیش تعیین شده برای میزبانی در پاریس برنامه ریزی نماییم.
ارادتمند
پروفسور فیلیپ ماسون
رئیس کمیته متناظر فرآورده های بهداشتی ، آرایشی فرانسه و کمیته استاندارد اروپا CEN/TC 392
نظرات بینندگان