arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

آیت الله علم الهدی:گسترش مجتمع‌های تفریحی هویت شهر امام رضا (ع) را زیر سؤال می‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توسعه و گسترش مجتمع‌های تفریحی هویت شهر امام رضا (ع) را زیر سؤال برده و تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
به گزارش انتخاب، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: در زمینه شورای فرهنگ عمومی نیاز به فعالیت کارگروه‌های مختلف دیده می‌شود و باید در نظر داشت که برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در این زمینه به تنهایی کافی نیست.
 
وی با تأکید بر اینکه مدیران باید خود را به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی ملزم بدانند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید در مورد اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان اغماض شود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روی زمین ماندن حرف ولی امر مسلمین را بزرگ‌ترین بلای خانمانسوز و بدترین جنایت مسئولان دانست و تأکید کرد: حاکمیت حجت امام زمان (عج) نقطه عطف نظام اسلامی است به عبارت دیگر انتخاب شدن رئیس جمهوری و یا نماینده مجلس در انتخابات به تنهایی به نظام مشروعیت نمی‌بخشد بلکه وجود حجت امام زمان (عج) است که سبب به وجود آمدن این مشروعیت می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تصریح اینکه وقتی مسئولیتی به فردی سپرده می‌شود به معنی اداره امور به نحو دلخواه او نیست، خاطرنشان کرد: در کشور تنها باید منویات مقام معظم رهبری به طور کامل اجرا شود.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به فعالیت‌های جریان رصد بیان کرد: میزان اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته شده و مسائل فرهنگی در شهر امام رضا (ع) زیر ذره‌بین بروند.
 
وی با بیان اینکه جنبه ایجابی حریم حرم مطهر رضوی به این معنی است که نباید وضعیت به‌گونه‌ای باشد که در داخل حریم اتفاقی نیفتد اما بیرون آن هر اتفاقی رخ دهد، تصریح کرد: هویت شهر امام رضا (ع) نباید مقارن با تفریح و تجارت شود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه گسترش مجتمع‌های تفریحی آبی سبب زیر سؤال رفتن هویت امام رضا (ع) در شهر مشهد می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین ساخت و سازهای گسترده‌ای که هم‌اکنون در شهر مشهد مقدس وجود دارد روی هویت شهر امام رضا (ع) تأثیر گذارده است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با تصریح اینکه از بین نبردن هویت امام رضا (ع) در شهر مشهد به معنای مخالفت با توسعه مراکز فرهنگی و آرامشی نیست، اظهار داشت: اما توسعه مراکز تفریحی با توجه به از بین بردن هویت اصیل شهر مشهد به هیچ عنوان مناسب نیست.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان