arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

تکرار ادعاهای واشنگتن علیه ایران در پی قرار گرفتن نام دو بحرینی در فهرست تحریم‌های آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اعلام افزوده شدن نام دو بحرینی در فهرست تحریم‌های آمریکا به طرح ادعاهایی بی اساس و ساختگی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که ایران از این دو نفر حمایت کرده است.
 
به گزارش انتخاب، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دو مرد بحرینی ساکن ایران به فهرست تحریم‌های واشنگتن اضافه شده است.
 
وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از انتشار این خبر بیانیه‌ای منتشر کرد و احمدحسن یوسف و مرتضی مجید رمضان علوی را تروریست‌هایی خواند که مقیم ایران هستند و تحت حمایت این کشور قرار دارند.
 
در این بیانیه ادعا شده است که این اقدام (دولت آمریکا) در پی افزایش حملات گروه‌های شبه نظامی در بحرین که ایران به آنها سلاح، پول و آموزش‌های نظامی می‌دهد انجام شده است.
 
به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که بررسی حقایق و گزارشات رسانه‌ها نشان می‌دهد سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا و متحدانش در منطقه اصلی‌ترین عامل ظهور و توسعه تروریسم در منطقه خاورمیانه و جهان است اما این کشورها تلاش می‌کنند تا با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم توجه جامعه بین الملل را از این حقیقت منحرف کنند.
 
مقامات ایرانی همواره هرگونه ادعا مبنی بر حمایت ایران از گروه‌های تروریستی را رد و بر لزوم مقابله با تروریسم در منطقه و جهان تاکید می‌کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان