arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

پیش بینی وضع هوا و بارش ها تا سه روز آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب و جنوب شرق کشور به فعالیت ادامه می‌دهد و موجب بروز بارش باران خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی همچنین موجب ایجاد وزش باد و رعدوبرق به‌صورت پراکنده برای شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید در روز شنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از صبح روز شنبه وارد شمال غرب کشور خواهد شد و به تدریج نیمه غربی را در برمی‌گیرد.

وظیفه تصریح کرد: ورود این سامانه بارشی باعث خواهد شد تا نیمه غربی کشور در روزهای شنبه و یکشنبه دچار بارشهای باران، رعدوبرق و وزش باد شدید شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی در مناطق مرتفع و کوهستانی باعث بارش برف و در برخی نقاط بارش تگرگ خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز توده‌ گردوخاک  از روی عراق و شمال عربستان وارد کشورمان شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم طی ساعتهای آینده  برخی نقاط جنوب، جنوب غرب وغرب دچار گردوغبار و کاهش کیفیت هوا می شوند.

وظیفه تصریح کرد: همچنین در نیمه شرقی کشور نیز به علت وزش باد نسبتاً شدید در برخی نقاط گردوخاک رخ می‌دهد.

وی ارومیه با سه درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 29 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای تهران نیز امروز به 16 درجه بالای صفر رسید که فردا شاهد افزایش دو درجه‌ای آن در گرمترین لحظات خواهیم بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان