arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

کارلوس کی‌روش به دنبال مترجم دورگه برای تیم ملی ایران!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی در شرایطی سوم فروردین به مصاف قطر می‌رود که مترجم ندارد.
 
به گزارش انتخاب، تیم ملی ایران در شرایطی باید در روزهای سوم و هشتم فروردین سال 96 به مصاف تیم‌های قطر و چین برود که مسائل غیر روشن و حواشی‌ دنباله‌داری بر اردوی تیم ملی سایه افکنده است.
 
درگیری کی‌روش و برانکو نقطه‌عطف حواشی‌ای است که در جنگ‌های میا‌ن کی‌روش و مربیان ایرانی رخ داده است. زمانی که برانکو به برنامه‌های کی‌روش اعتراض کرد و آن را مغایر با منافع باشگاه پرسپولیس و لیگ ایران دانست مرد پرتغالی بازیکنان پرسپولیس را پس فرستاد و گفت: آنها چاق هستند.
 
اما عجیب‌تر از آن کاری بود که کی‌روش با دستیاران ایرانی خود کرد. او جواد نکونام، مارکار آقاجانیان، مهرداد خانبان، افشین پیروانی، محسن معتمدکیا و آرین قاسمی را هم کنار گذاشت. در واقع، کی‌روش برند ایرانی را تحریم کرد، مثال زمانی که از غرب تا شرق دور را گشت تا بازیکن نیمه‌ایرانی پیدا کند.
 
حالا بازیکنان ایرانی پرسپولیس به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند، اما کی‌روش ایرانیان دیگر را همچنان در تحریم و بلک لیست خود قرار داده است. نکته عجیب‌تر اما جایی است که او نزدیک‌ترین فرد به خود را هم کنار گذاشته است: آرین قاسمی؛ مترجم تیم ملی فوتبال ایران.
 
بله، تیم ملی مترجم ندارد. مشخص نیست که هدف و سیاست کی‌روش از این کارها چیست و بدتر از آن معلوم نیست بازیکنان تیم ملی چگونه متوجه صحبت‌های کی‌روش خواهند شد! اتفاقی که مطمئنا با عدم آشنایی آنها به زبان انگلیسی می‌تواند دردسر بزرگی تلقی شود.  
 
با این حال هنوز چند روز دیگر تا بازی قطر وقت مانده و کی‌روش شاید به دنبال این است که یک مترجم دورگه‌ برای تیم ملی پیدا کند.
 
اتفاقی که اکنون رخ داده شاید این نگرانی را بار دیگر به وجود آورد که کی‌روش حتی خواهان بازیکنان ایرانی نیز در آینده نباشد و شاید او ایران را اکنون با قطر اشتباه گرفته و به دنبال فراهم کردن تیم ملی چند ملیتی و بدون ایرانیان است. چیزی شبیه قطر با تیم هفتاد و دو ملیتی!

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان