arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

ورود یک میلیون و 158 هزار مسافر نوروزی به خراسان رضوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمار مسافران ورودی به استان خراسان رضوی در روزهای 25 و 26 اسفندماه در آغاز تعطیلات نوروزی به بیش از یک میلیون و 158 هزار نفر رسید.
 
به گزارش انتخاب، سخنگوی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی جمعه افزود: این رقم در مقایسه با ورود مسافران به استان در سال قبل؛ در همین زمان رشدی 9 درصدی دارد.
 
مهدی فروزان گفت: بیشترین میزان زائر ورودی به استان با 15 درصد افزایش نسبت به سال قبل با وسایل نقلیه شخصی به استان سفر کرده اند که رقمی معادل 987 هزار و 496 نفر بوده است که 85 درصد آمار ورودی های خراسان رضوی را شامل می شود.
 
وی عنوان کرد: همچنین 103 هزار و 378 نفر هم با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به استان سفر کرده اند که با کاهش 14 درصدی نسبت به سال قبل سهم 9 درصدی از آمار مسافران ورودی را تشکیل داده اند.
وی آمار مسافران ناوگان حمل و نقل هوایی ورودی به استان را 28 هزار و 778 نفر دانست که 13 درصد نسبت به سال قبل رشد دارد و 2.5 درصد از ووردی ها را به خود اختصاص داده است.
 
به گفته وی، از طریق راه آهن نیز 39 هزار و 70 مسافر به استان سفر کرده اند که با کاهشی 31 درصدی نسبت به سال قبل، 3.5 درصد از ورودی ها به استان را شامل می شود.
 
مدیرکل امور رفاهی زائران در استانداری خراسان رضوی افزود: از کل این مسافران 765 هزار نفر به مشهد الرضا (ع) وارد شده اند که نسبت به سال قبل در این زمان رشد هشت درصدی دارد.
 
بر اساس پیش بینی ها نوروز امسال خراسان رضوی پذیرای بیش از 11 میلیون زائر خواهد بود.
نوروز سال گذشته حدود هشت میلیون زائر به استان وارد شده بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان