arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

فرمانده نیروی دریایی ارتش: در ۷سال اخیر ۲۵۰حمله دزدان دریایی به کشتی ها را ناکام گذاشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از انجام سه هزار و ۹۰۰ عملیات اسکوت و مقابله با ۲۵۰ حمله دزدان دریایی ظرف هفت سال گذشته خبر داد.  
 
به گزارش انتخاب، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران در خرمشهر و در جمع خبرنگاران به حضور نیروی های دریایی در آبهای آزاد اشاره کرد و گفت: امروز نیروی دریایی در آبهای آزاد جهان حضور دارد و هزاران کیلومتر از خاک کشور دور است تا امنیتی را که در آبهای همیشه فارس برقرار کرده در خلیج عدن برای مقابله با تروریست ها هم برقرار کند.  
 
وی ادامه داد: این حضور حامل این پیام است که تا زمانی که روحیه شهادت و ایثارگری وجود دارد این ملت و کشور از همه تهدیدها در امان خواهد بود و پوزه دشمنان را به خاک خواهد مالید.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه وظایف نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حفاظت از منابع و منافع کشور است به اقدامات اخیر نیروی دریایی اشاره و اظهار کرد: چهل و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی پس از ۱۵۰ روز دریانوردی، در هفته گذشته به کشور بازگشت که این ناوگروه رکورد دریانوردی را شکست و با حضور در اقیانوس هند جنوبی و اطلس، توانمندی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و فرمایش مقام معظم رهبری که «نیروی دریایی مظهر اقتدار مردم در دریا» را تعبیر کرد.  
 
وی در ادامه بیان کرد: همچنین در دو روز گذشته ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دریای خزر مهمان روسیه بود و هم‌زمان با آن، ناوگروه دیگر ما در بندرسلاله عمان حضور داشت و اکنون در مسیر رسیدن به بندر هندوستان است. ایران نیز همزمان میزبان ناوگروه پاکستانی در بندرعباس بود که این امر نشان‌دهنده توانمندی‌های نیروی دریایی درزمینهٔ دیپلماسی دریایی است.  
 
امیر دریادار سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال نشان دادن توان و اقتدار، فرهنگ و انقلاب در ارتباط با سایر کشورهای است، افزود:  هم‌زمان با برقراری ارتباط، تحرکات دشمن به‌طور دقیق رصد می‌شود و اطلاعات کافی در مورد تحرکات دشمن وجود دارد و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای خنثی‌سازی هرگونه تهدید دشمن  آمادگی کامل دارد.  
 
وی در ادامه به توسعه تجهیرات نظامی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: بعد از ناوشکن جماران، ناوشکن دماوند الحاق پیدا کرد و به‌زودی ناوشکن سهند نیز به جمع ناوشکن‌ها الحاق می شود.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروزه تمام تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی ارتش برای حضور در آب‌های آزاد جهان که هزاران کیلومتر با مرزهای کشور فاصله دارد به دست جوانان متخصص داخلی تأمین‌شده است، اظهار کرد: ناوهای موشک‌انداز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز به‌زودی یکی پس از دیگری به جمع ناوشکن‌های این کشور می‌پیوندند. همچنین تولید زیردریایی‌های کلاس غدیر و فاتح در دست اقدام است و روزبه‌روز توان دریایی افزایش می‌یابد.  
 
امیر دریادار سیاری همچنین از عمل به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" توسط نیروی دریایی تاکید کرد و گفت: مایه افتخار است که تدبیر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش عملیاتی شده است و امروز تمام تجهیزات نیروی دریایی به دست توانمند جوانان ایرانی با نگاه به درون تأمین می شود و دیگر به کشور خارجی احتیاج نیست.  
 
وی ادامه داد: به ملت ایران اطمینان داده می شود نیروی دریایی بالاترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی  را که در اختیار دارد. این تجهیزات به دست نیروهای داخلی با همکاری صنایع دفاع و دانشگاه‌های کشور و همچنین همت بلند جوانان ایرانی تولید می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش، چشم انداز روشنی برای سال پیش رو ترسیم و اظهار کرد: در سال ۹۶ گام‌های بلندتری در عرصه توانمندسازی نیروی دریایی برمی‌داریم، حضور ما در آب‌های آزاد بیشتر می‌شود، منطقه رزمایش را گسترده‌تر می‌کنیم، ساخت تجهیزات را وسعت می‌دهیم، در آموزش‌ها دقت بیشتری خواهیم داشت که همه نتیجه همه این تلاش‌ها سربلندی عملکرد نیروی دریایی در حوزه توانمندی در پایان سال ۹۶  است.  
 
وی به برپایی نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی در خرمشهر و برای نهمین سال متوالی اشاره کرد و گفت: این خطه مقدسی است و تکاوران نیروی دریایی در تمام عملیات های بزرگ در خرمشهر، کوی ذولفقاری آبادان و عملیات مروارید که در آن تمام نیروی دریای ارتش بعث را منهدم کردند حضور داشتند.
 
وی به برپایی نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی در خرمشهر و برای نهمین سال متوالی اشاره کرد و گفت: این خطه مقدسی است و تکاوران نیروی دریایی در تمام عملیات های بزرگ در خرمشهر، کوی ذولفقاری آبادان و عملیات مروارید که در آن تمام نیروی دریای ارتش بعث را منهدم کردند حضور داشتند و این مجموعه نیز که در قالب کاروان راهیان نور تعریف شده اما در حقیقت یک دانشگاه است.
 
امیر دریادار سیاری توضیح داد: برای اینکه برای نیروی دریایی این امکان وجود ندارد تا زائران راهیان نور را به مناطق عملیاتی آبی در آب های آزاد ببرد، با برپایی این نمایشگاه  که همچون یک دانشگاه است تلاش کرده تا علاقمندان را با مجاهدات های نیروی دریایی که بنا به تعبیر رهبری مجاهدت خاموش است آشنا کند.
 
وی ادامه داد: در این نمایشگاه سعی می شود تا حدودی مواردی همچون چگونگی مقابله با دشمنان، حفظ اقتصاد کشور، از طریق اسکورت نفت کش ها و دفاع از سکوی های نفتی توسط نیروی های دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود. همچنین در هفت سال اخیر، ۲۵۰ حمله دزدان دریایی به کشتی ها از سوی نیروی دریایی ارتش ناکام مانده است و ما با حضور به موقع با آنها مقابله کرده ایم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: به ملت قهرمان ایران اسلامی اعلام می‌کنیم که فرزندان شما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هر آن وظایفی که به آن‌ها واگذار شده است را به بهترین شکل ممکن عملیاتی می‌کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان