arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

اتصال فرودگاه‌ 3 کلانشهر به مترو درون‌شهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی پیش بینی کرد که بیش از سه میلیون و750 هزارمسافر نوروزی با استفاده از ناوگان هوایی در نوروز 96 سفر کنند که نسبت به نوروز 95 حدود 17 تا 19 درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش انتخاب، عباس آخوندی روز پنجشنبه دربازدید ازبخش های مختلف فرودگاه مهرآباد، اظهارداشت: تمام تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی فراهم کردن آسایش هموطنان در حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه ما به دنبال اتصال ترمینال‌های فرودگاهی به شبکه‌های مترو درون شهری هستیم، گفت: با اتصال ترمینال‌های فرودگاهی و مترو و همچنین توسعه حمل ونقل عمومی و ارتباط آن با شبکه قطارهای درون شهری حجم خودروها در حدفاصل حومه شهرها و کلانشهرها به ریل منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال تلاش برای اتصال ترمینال‌های فرودگاهی به خطوط مترو در درون شهرها است، به طوری‌که فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد به شبکه‌های مترو درون شهری متصل شده‌اند و فرودگاه‌های اصفهان، شیراز و تیربز نیز در راستای دسترسی به یک حمل ونقل یک‌پارچه از سوی مسئولان در حال ترغیب و پیگیری هستند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه حمل ونقل حومه‌ای و یک‌پارچه‌سازی آن با مترو درون‌شهری هستیم گفت: علت این‌کار انتقال حجم خودروها در حدفاصل حومه شهرها و کلانشهرها مانند حدفاصل تهران - کرج، تهران - گرمسار و تهران - قم منتقل شوند.

وزیر راه و شهرسازی از تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای در سالن آینده خبر داد و گفت: این مسئله در برنامه ششم توسعه تصویب شده و ‌اکنون در حال پیگیری است.

آخوندی در ادامه به موضوع نوسازی واگن‌های قطار اشاره کرد و گفت: طبق ماده 12 قانون دائمی احکام بودجه، دولت تسهیلاتی را به سرمایه گذاران توسعه شبکه ریلی از محل صرفه جویی انرژی ارائه می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به سهم 60 درصدی صرفه‌جویی در صورت سرمایه‌گذاری در حمل ونقل ریلی خاطرنشان کرد: میزان صرفه‌جویی انجام ‌شده از طریق سرمایه‌گذاری در حمل ونقلی ریلی به خود سرمایه‌گذار باز می‌گردد که این مسئله از طریق قراردادی که وزارت راه وشهرسازی و وزارت کشور برای راه‌آهن و مترو با وزارت نفت منعقد شده حمایت لازم را از سرمایه‌گذار و بخش خصوصی می‌کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان