arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

اعضای یکی از عجیب‌ترین باندهای سرقت ایران دستگیر شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان مجهز به خودروی سیستم ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی شد، گفت: این خودرو تولید داخلی است و تمام تخلفات ساکن، دوبله، سوبله و ... را اطلاع رسانی می‌کند.
 
 به گزارش انتخاب، سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به کشفیات پلیس آگاهی استان در زمینه سرقت، کلاهبرداری و جعل اسناد و مدارک گفت: حدود سه ماه است که کارآگاهان ویژه پلیس آگاهی استان مبادرت به شناسایی و رصد باندی که یکی از عجیب‌ترین باندهای فعال در اصفهان، تهران و کرج بود، کرده است.
 
وی افزود: این باند اقدام به سرقت از خودروهای مدل بالا و منازل و جعل اسناد و مدارک از مراکز دولتی و غیردولتی می‌کرد که در این زمینه در مجموع 21 نفر سارق و 20 نفر مالخر دستگیر شدند.
 
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: تعداد 146 دستگاه خودرو از این باند به همراه تجهیزات پیشرفته جعل اسناد و مدارک دولتی کشف شده است. این باند زمین‌هایی را شناسایی و سند جعلی صادر می‌کردند و با همین اسناد جعلی آنها را به فروش می‌رساندند.
 
آقاخانی با بیان اینکه این باند حتی اقدام به تهیه تعدادی از مهرهای سازمان‌های دولتی می‌کرد، افزود: جمع رقم کل سرقت‌هایی که از منزل، کلاهبرداری و... صورت گرفته برابر با پنج میلیارد تومان و جمع کل سرقت خودروها دو میلیارد تومان است، هم چنین بیش از دو کیلو طلا، 9 کیلو نقره برابر با 270 میلیون تومان که از منازل سرقت شده بود، کشف شده است.
 
وی گفت: 700 برگ از شناسنامه مدارک جعلی کشف شده است و جمع مبلغ سرقتی بالغ بر هشت میلیارد تومان بوده است. در سال جاری بیش از 188 باند سرقت و جرایم در سطح استان توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی، کشف و اعضای آن تحویل مقامات قضایی شدند.
 
برای مردم اصفهان عیدی داریم
 
فرمانده انتظامی استان اصفهان از یک خبر بسیار خوب طی 48 ساعت آینده به عنوان عیدی به مردم استان اصفهان خبر داد و گفت: یک خبر بسیار خوب در بحث سرقت طلافروشی و باندی که در این زمینه فعال بودند را اطلاع رسانی خواهیم کرد. باندی که در خصوص آن اطلاع رسانی خواهیم کرد یک باند خشن و خطرناک در سطح کشور بوده که مسلح به اسلحه‌های جنگی بودند.
 
وی با اشاره به اینکه اولین استانی هستیم که بعد از تهران از خودروی مجهز به سیستم ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: در سال 96 با همکاری شهرداری اصفهان سقف این خودرو به 10 خودرو افزایش خواهد یافت، هر کدام از این خودروها عملکرد 5 نفر از ماموران راهور را خواهد داشت.
 
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این خودرو تولید داخلی است، گفت: این خودرو تمام تخلفات ساکن، دوبله، سوبله و ... را اطلاع‌رسانی می‌کند. هزینه هر خودرو یک میلیارد تومان است و بسیار پیشرفته است، در صورتی که پلاک ماشین قابل خواندن نباشد برجستگی‌های پلاک را تشخیص می‌دهد.
 
آقاخانی ادامه داد: با هماهنگی و تعامل خوبی که با دستگاه قضایی داشته‌ایم مقرر شد که در ایام نوروز از مرخصی دادن مجرمین با سابقه و تاثیرگذار در جرایم خودداری و به هیچ وجه مرخصی داده نشود.
 
هم چنین رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه سارقین منازل، غیر بومی هستند، اظهار کرد: اعضای 21 نفره یک باند سرقت، جعل اسناد، کلاهبرداری، دو باند سرقت منزل و چهار باند سرقت خودرو که هر کدام جداگانه فعالیت داشتند، دستگیر شدند که با احتساب 20 نفر مالخر در مجموع 41 نفر در این زمینه دستگیر شدند.
 
ستار خسروی با بیان اینکه گشت های کمین شکار آگاهی راه اندازی شده است، اضافه کرد: این گشت‌ها جهت کنترل مجرمین تحت عنوان "طرح رصد، نظارت و کنترل بر مجرمین تاثیرگذار" تا پایان فروردین ماه 96 به فعالیت خود مشغول هستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان