arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

نتانیاهو: ایران می‌خواهد در سوریه پایگاه دریایی احداث کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت به پوتین گفته که ایران قصد دارد با ایجاد پایگاه دریایی در سوریه، حضور خود را در این کشور دائمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت به پوتین گفته که ایران قصد دارد با ایجاد پایگاه دریایی در سوریه، حضور خود را در این کشور دائمی کند.
 
به گزارش انتخاب، «بنیامین نتانیاهو» روز پنج‌شنبه ادعای تکذیب‌شده رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر تلاش ایران برای احداث پایگاه نظامی دریایی در سوریه را تکرار کرد.
 
وی که در مورد دیدار اخیرش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «در دیدارم با رئیس‌جمهور پوتین، در مورد تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه، از جمله از طریق احداث یک پایگاه دریایی در این کشور، بحث کردیم.»
 
نتانیاهو همچنین مدعی شد که شواهدی به پوتین ارائه کرده که نشانگر تداوم حمایت تسلیحاتی ایران از حزب‌الله از مسیر سوریه است.
 
این هفته شماری از رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات این رژیم مدعی شدند که ایران قصد دارد در لاذقیه پایگاه نظامی دائمی ایجاد کند.
 
در واکنش به این ادعاها، سردار «رسول سنایی راد» معاون سیاسی سپاه پاسداران این اخبار را شایعه خواند و گفت هدف از انتشار چنین مطالبی توجیه حضور آمریکا در سوریه است.
 
وی گفت: «این‌ها جنجال رسانه‌ای است و می‌خواهند تحولات سوریه را مدیریت کنند.»
 
سنایی راد افزود: «حضور ما در سوریه مستشاری است که با درخواست دولت این کشور صورت گرفته و دنبال پایگاه نظامی در استان لاذقیه سوریه نیستیم و این‌ها فضاسازی برای تحریک کشورهای منطقه و ایجاد اختلاف است.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان